160179 PS Grammatiktheorie und Struktur einer nichtindogermanischen Sprache PS (2018S)
Wolof
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Do 01.02.2018 10:00 bis Di 20.02.2018 12:00
- Anmeldung von Do 22.02.2018 10:00 bis Mi 28.02.2018 12:00
- Abmeldung bis Sa 31.03.2018 23:59
Details
max. 40 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch, Wolof
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Dienstag
06.03.
12:30 - 14:00
Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
Dienstag
13.03.
12:30 - 14:00
Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
Dienstag
20.03.
12:30 - 14:00
Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
Dienstag
10.04.
12:30 - 14:00
Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
Dienstag
17.04.
12:30 - 14:00
Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
Dienstag
24.04.
12:30 - 14:00
Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
Dienstag
08.05.
12:30 - 14:00
Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
Dienstag
15.05.
12:30 - 14:00
Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
Dienstag
29.05.
12:30 - 14:00
Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
Dienstag
05.06.
12:30 - 14:00
Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
Dienstag
12.06.
12:30 - 14:00
Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
Dienstag
19.06.
12:30 - 14:00
Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
Dienstag
26.06.
12:30 - 14:00
Seminarraum 8 Sensengasse 3a 5.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
The grading is made up of three elements: active participation in class, homework assignments and a short term paper.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The attendance and participation counts for 15% of the grade, the homework assignments for 50% (there will be 5 homework assignments of which only the best 4 will count) and the term paper for 35%.
Prüfungsstoff
Literatur
All reading material will be put online on Moodle.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
MA1-APM4B
MA4-WM1.2
MA4-WM1.4
MA4-WM1.6
SAS.L.3
MA4-WM1.2
MA4-WM1.4
MA4-WM1.6
SAS.L.3
Letzte Änderung: Mi 09.08.2023 00:17
This introductory course to Wolof grammar will cover the basics of phonology, morphology, syntax, semantico-pragmatics and socio-cultural aspects of the language.
Topics include, among others, vowel harmony, verbal derivation, adverbs and particles, question formation and information structure. Students are encouraged to explore one of these topics or come up with a topic of their own for the term paper.
Materials will be drawn from academic books and articles, but also from Wolof music and narratives.
Course objectives: Students will be familiarized with the basic elements of Wolof grammar and get insight into some hot topics currently debated in the field.
Students will acquire a basic understanding of Wolof culture.
Students will learn to formally analyse a language that is not Indo-European and that they are most likely not familiar with.
Students will learn some basic methods for doing fieldwork.