220018 VO VO Introduction to Strategic Communication (2023W)
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Donnerstag
12.10.
11:30 - 13:00
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag
19.10.
11:30 - 13:00
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag
09.11.
11:30 - 13:00
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag
16.11.
11:30 - 13:00
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag
23.11.
11:30 - 13:00
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag
30.11.
11:30 - 13:00
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag
07.12.
11:30 - 13:00
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag
14.12.
11:30 - 13:00
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag
11.01.
11:30 - 13:00
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag
18.01.
11:30 - 13:00
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag
25.01.
11:30 - 13:00
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
The lecture gives an overview of the different areas of strategic communication with a focus on corporate communication. Students will first learn about the defining elements and objectives of strategic communication before gaining insights into the planning process of strategic communication. In the second part of the lecture we will discuss different areas of strategic communication like corporate branding, corporate social responsibility, crisis communication, employee communication as well as intercultural aspects and communication ethics.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Written Exam
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Profound understanding of strategic communication
Prüfungsstoff
Contents discussed in lecture
Literatur
Cornelissen, J. (2017). Corporate Communication. A Guide to Theory and Practice (5th Edn.). SAGE.
Holtzhausen, D. & Zerfass, A. (2013). Strategic Communication - Pillars and Perspectives of an Alternative Paradigm. In, Zerfass et al. (Eds.), Organisationskommunikation und Public Relations (pp. 73-94). Springer VS. DOI 10.1007/978-3-531-18961-1_4
Further literature will be provided with each lecture topic.
Holtzhausen, D. & Zerfass, A. (2013). Strategic Communication - Pillars and Perspectives of an Alternative Paradigm. In, Zerfass et al. (Eds.), Organisationskommunikation und Public Relations (pp. 73-94). Springer VS. DOI 10.1007/978-3-531-18961-1_4
Further literature will be provided with each lecture topic.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mi 20.09.2023 12:08