Universität Wien

220018 VO VO Introduction to Strategic Communication (2023W)

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Details

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Donnerstag 12.10. 11:30 - 13:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag 19.10. 11:30 - 13:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag 09.11. 11:30 - 13:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag 16.11. 11:30 - 13:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag 23.11. 11:30 - 13:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag 30.11. 11:30 - 13:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag 07.12. 11:30 - 13:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag 14.12. 11:30 - 13:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag 11.01. 11:30 - 13:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag 18.01. 11:30 - 13:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Donnerstag 25.01. 11:30 - 13:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The lecture gives an overview of the different areas of strategic communication with a focus on corporate communication. Students will first learn about the defining elements and objectives of strategic communication before gaining insights into the planning process of strategic communication. In the second part of the lecture we will discuss different areas of strategic communication like corporate branding, corporate social responsibility, crisis communication, employee communication as well as intercultural aspects and communication ethics.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Written Exam

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Profound understanding of strategic communication

Prüfungsstoff

Contents discussed in lecture

Literatur

Cornelissen, J. (2017). Corporate Communication. A Guide to Theory and Practice (5th Edn.). SAGE.
Holtzhausen, D. & Zerfass, A. (2013). Strategic Communication - Pillars and Perspectives of an Alternative Paradigm. In, Zerfass et al. (Eds.), Organisationskommunikation und Public Relations (pp. 73-94). Springer VS. DOI 10.1007/978-3-531-18961-1_4
Further literature will be provided with each lecture topic.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mi 20.09.2023 12:08