Universität Wien

040824 VK EC GCM: Market Entry Strategies (VK) (2016S)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 60 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Full schedule on u:find: http://ufind.univie.ac.at/en/course.html?lv=040824&semester=2016S

Donnerstag 07.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag 14.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal 17 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag 21.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag 21.04. 16:45 - 18:15 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag 28.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag 28.04. 16:45 - 18:15 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag 12.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag 12.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal 10 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag 19.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag 19.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag 02.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag 02.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag 09.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag 09.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag 16.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag 23.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

: This undergraduate module focuses on the market entry decision of firms. It gives an overview of the factors influencing market entry decision and market entry modes of the firm. It consists of two parts:
1. Lectures on:
i. Initiation of internationalization
ii. Theories of internationalization
iii. Development of firm’s international competitiveness
iv. Market research for entry decisions
v. Political and economic environment
vi. Socio-cultural environment
vii. International market selection
viii. Choice of entry mode
ix. Export modes (direct and indirect export)
x. Non-equity contractual entry modes (licensing, franchising, management contracts, strategic alliances)
xi. Equity entry modes/foreign direct investment (joint ventures, wholly owned subsidiaries, greenfield operations and acquisitions)
2. Application of theoretical concepts in different industries and contexts by analysis of real-world examples (case studies).

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The objective of this course is to familiarize students with a broad range of theoretical and practical perspectives on market entry strategies of multinational firms.

Prüfungsstoff

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:29