Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
121191 UE Practical Phonetics and Oral Communication Skills 1 (AM) (2021W)
American English
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
DIGITAL
Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 01.09.2021 00:00 bis Mi 15.09.2021 11:59
- Abmeldung bis So 31.10.2021 23:59
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
max. 20 Teilnehmer*innen
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Dienstag
05.10.
10:15 - 11:45
Digital
Dienstag
12.10.
10:15 - 11:45
Digital
Dienstag
19.10.
10:15 - 11:45
Digital
Dienstag
09.11.
10:15 - 11:45
Digital
Dienstag
16.11.
10:15 - 11:45
Digital
Dienstag
23.11.
10:15 - 11:45
Digital
Dienstag
30.11.
10:15 - 11:45
Digital
Dienstag
07.12.
10:15 - 11:45
Digital
Dienstag
14.12.
10:15 - 11:45
Digital
Dienstag
11.01.
10:15 - 11:45
Digital
Dienstag
18.01.
10:15 - 11:45
Digital
Dienstag
25.01.
10:15 - 11:45
Digital
Gruppe 2
max. 20 Teilnehmer*innen
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Montag
04.10.
18:15 - 19:45
Digital
Montag
11.10.
18:15 - 19:45
Digital
Montag
18.10.
18:15 - 19:45
Digital
Montag
25.10.
18:15 - 19:45
Digital
Montag
08.11.
18:15 - 19:45
Digital
Montag
15.11.
18:15 - 19:45
Digital
Montag
22.11.
18:15 - 19:45
Digital
Montag
29.11.
18:15 - 19:45
Digital
Montag
06.12.
18:15 - 19:45
Digital
Montag
13.12.
18:15 - 19:45
Digital
Montag
10.01.
18:15 - 19:45
Digital
Montag
17.01.
18:15 - 19:45
Digital
Montag
24.01.
18:15 - 19:45
Digital
Montag
31.01.
18:15 - 19:45
Digital
Gruppe 3
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Donnerstag
07.10.
18:15 - 19:45
Digital
Donnerstag
14.10.
18:15 - 19:45
Digital
Donnerstag
21.10.
18:15 - 19:45
Digital
Donnerstag
28.10.
18:15 - 19:45
Digital
Donnerstag
04.11.
18:15 - 19:45
Digital
Donnerstag
11.11.
18:15 - 19:45
Digital
Donnerstag
18.11.
18:15 - 19:45
Digital
Donnerstag
25.11.
18:15 - 19:45
Digital
Donnerstag
02.12.
18:15 - 19:45
Digital
Donnerstag
09.12.
18:15 - 19:45
Digital
Donnerstag
16.12.
18:15 - 19:45
Digital
Donnerstag
13.01.
18:15 - 19:45
Digital
Donnerstag
20.01.
18:15 - 19:45
Digital
Donnerstag
27.01.
18:15 - 19:45
Digital
Gruppe 4
max. 20 Teilnehmer*innen
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Mittwoch
06.10.
16:15 - 17:45
Digital
Mittwoch
13.10.
16:15 - 17:45
Digital
Mittwoch
20.10.
16:15 - 17:45
Digital
Mittwoch
27.10.
16:15 - 17:45
Digital
Mittwoch
03.11.
16:15 - 17:45
Digital
Mittwoch
10.11.
16:15 - 17:45
Digital
Mittwoch
17.11.
16:15 - 17:45
Digital
Mittwoch
24.11.
16:15 - 17:45
Digital
Mittwoch
01.12.
16:15 - 17:45
Digital
Mittwoch
15.12.
16:15 - 17:45
Digital
Mittwoch
12.01.
16:15 - 17:45
Digital
Mittwoch
19.01.
16:15 - 17:45
Digital
Mittwoch
26.01.
16:15 - 17:45
Digital
Gruppe 5
max. 20 Teilnehmer*innen
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Mittwoch
06.10.
18:15 - 19:45
Digital
Mittwoch
13.10.
18:15 - 19:45
Digital
Mittwoch
20.10.
18:15 - 19:45
Digital
Mittwoch
27.10.
18:15 - 19:45
Digital
Mittwoch
03.11.
18:15 - 19:45
Digital
Mittwoch
10.11.
18:15 - 19:45
Digital
Mittwoch
17.11.
18:15 - 19:45
Digital
Mittwoch
24.11.
18:15 - 19:45
Digital
Mittwoch
01.12.
18:15 - 19:45
Digital
Mittwoch
15.12.
18:15 - 19:45
Digital
Mittwoch
12.01.
18:15 - 19:45
Digital
Mittwoch
19.01.
18:15 - 19:45
Digital
Mittwoch
26.01.
18:15 - 19:45
Digital
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Assessment is based on an oral exam at the end of term (online, including a presentation, reading, and free speech), a recorded presentation, a theory test (online), a portfolio on practical phonetics, and class participation.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Language Lab sessions (obligatory but not assessed)1. In-class mini presentation (obligatory but not assessed)2. Theory component (25%):
- Portfolio on practical phonetics
- Theory test (online)3. Final oral exam (online, must be positive) (75%):
15 minutes, 3 parts:
- spontaneous response to given prompts
- prepared talk
- reading aloud a prepared textGrading scale:
1 (sehr gut) 100-90%;
2 (gut) 89-80%;
3 (befriedigend) 79-70%;
4 (genügend) 69-60%;
5 (nicht genügend) 59-0%.Your work may be subjected to the plagiarism detection software Turnitin.
- Portfolio on practical phonetics
- Theory test (online)3. Final oral exam (online, must be positive) (75%):
15 minutes, 3 parts:
- spontaneous response to given prompts
- prepared talk
- reading aloud a prepared textGrading scale:
1 (sehr gut) 100-90%;
2 (gut) 89-80%;
3 (befriedigend) 79-70%;
4 (genügend) 69-60%;
5 (nicht genügend) 59-0%.Your work may be subjected to the plagiarism detection software Turnitin.
Prüfungsstoff
Continuous assessment based on what is covered in the course; details will be given in class and on moodle
Literatur
Portfolio (available from CopyStudio, Schwarzspanierstraße 10); further reading provided in class and on the Moodle platform.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: BA 612; BEd 046 / 407
Code/Modul: BA04.1; BEd 06.1
Lehrinhalt: 12-4661
Code/Modul: BA04.1; BEd 06.1
Lehrinhalt: 12-4661
Letzte Änderung: Di 05.10.2021 08:56
Building on the knowledge in phonetics and phonology acquired in the "Introduction to the Study of Language 1" or "Introduction to English Linguistics" lectures, this course further elaborates the main aspects of English pronunciation at both the segmental and suprasegmental level, and provides ample opportunity for practice. There are courses taking either American or British English as their teaching models. It is recommended that students choose the accent they feel corresponds most closely to their English or the accent they can identify with most.Aims:
- to improve students' pronunciation
- to improve students’ oral presentation and reading skills
- to improve students' communication skills
- to reinforce students' theoretical background in practical phonetics (including transcription)Methods:
Communicative language practice based on the discussion of theoretical concepts, presentationsPPOCS 1 comprises a compulsory two-hour Language Lab session each week, for which students must register separately (Sprachlabor zu PPOCS, LV nos 121193, 121194).