126010 FK Introduction to Language Teaching 1 / ELT Foundations 1 (2015S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 09.02.2015 00:00 bis So 15.02.2015 23:59
- Anmeldung von Di 24.02.2015 00:00 bis So 01.03.2015 23:59
- Abmeldung bis Di 31.03.2015 23:59
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
ACHTUNG RAUMÄNDERUNG:
Die Lehrveranstaltung findet nun am Montag 8-10 Uhr im Raum 5 statt.
Montag
09.03.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag
16.03.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag
23.03.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag
13.04.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag
20.04.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag
27.04.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag
04.05.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag
11.05.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag
18.05.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag
01.06.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag
08.06.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag
15.06.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag
22.06.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag
29.06.
08:00 - 10:00
Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Literatur
Hedge, Tricia. 2000. Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press.Handouts and documents in moodle
Gruppe 2
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Dienstag
10.03.
08:00 - 10:00
Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag
17.03.
08:00 - 10:00
Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag
24.03.
08:00 - 10:00
Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag
14.04.
08:00 - 10:00
Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag
21.04.
08:00 - 10:00
Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag
28.04.
08:00 - 10:00
Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag
05.05.
08:00 - 10:00
Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag
12.05.
08:00 - 10:00
Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag
19.05.
08:00 - 10:00
Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag
02.06.
08:00 - 10:00
Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag
09.06.
08:00 - 10:00
Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag
16.06.
08:00 - 10:00
Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag
23.06.
08:00 - 10:00
Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag
30.06.
08:00 - 10:00
Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Core Content- Teacher's roles
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.
Literatur
Hedge, Tricia. 2000. Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press.Handouts and documents in moodle
Gruppe 3
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Freitag
06.03.
18:00 - 19:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
13.03.
18:00 - 19:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
20.03.
18:00 - 19:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
27.03.
18:00 - 19:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
17.04.
18:00 - 19:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
24.04.
18:00 - 19:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
08.05.
18:00 - 19:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
15.05.
18:00 - 19:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
22.05.
18:00 - 19:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
29.05.
18:00 - 19:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
05.06.
18:00 - 19:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
12.06.
18:00 - 19:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
19.06.
18:00 - 19:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag
26.06.
18:00 - 19:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Core Content- Teacher's roles
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.
Gruppe 4
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Mittwoch
11.03.
12:00 - 14:00
Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch
18.03.
12:00 - 14:00
Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch
25.03.
12:00 - 14:00
Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch
15.04.
12:00 - 14:00
Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch
22.04.
12:00 - 14:00
Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch
29.04.
12:00 - 14:00
Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch
06.05.
12:00 - 14:00
Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch
13.05.
12:00 - 14:00
Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch
20.05.
12:00 - 14:00
Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch
27.05.
12:00 - 14:00
Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch
03.06.
12:00 - 14:00
Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch
10.06.
12:00 - 14:00
Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch
17.06.
12:00 - 14:00
Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch
24.06.
12:00 - 14:00
Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Core Content- Teacher's roles
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.
Gruppe 5
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Dienstag
10.03.
12:00 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
17.03.
12:00 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
24.03.
12:00 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
14.04.
12:00 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
21.04.
12:00 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
28.04.
12:00 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
05.05.
12:00 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
12.05.
12:00 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
19.05.
12:00 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
02.06.
12:00 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
09.06.
12:00 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
16.06.
12:00 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
23.06.
12:00 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
30.06.
12:00 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Core Content- Teacher's roles
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.
Literatur
Hedge, Tricia. 2000. Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press.Handouts and documents in moodle
Information
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Assessment will be mainly based on portfolios.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The objectives of this course are to prepare students for the "Schulpraktikum" by focusing on the diverse roles and tasks of the EFL teacher, the basic concepts of CLT, lesson planning, classroom management and practical teaching techniques, as well as observation criteria.
Prüfungsstoff
interactive
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: UF 344; BEd 046
Code/Modul: UF 3.3.5-601; BEd 05.1
Lehrinhalt: 12-4651
Code/Modul: UF 3.3.5-601; BEd 05.1
Lehrinhalt: 12-4651
Letzte Änderung: Mi 09.09.2020 00:22
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabusesThere will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.