Universität Wien

126010 FK Introduction to Language Teaching 1 / ELT Foundations 1 (2015S)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Zusammenfassung

1 Mehlmauer-Larcher , Moodle
2 Heaney , Moodle
3 Boniecki , Moodle
4 Rieder-Bünemann , Moodle
5 Heaney , Moodle

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.

Gruppen

Gruppe 1

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

ACHTUNG RAUMÄNDERUNG:
Die Lehrveranstaltung findet nun am Montag 8-10 Uhr im Raum 5 statt.

Montag 09.03. 08:00 - 10:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag 16.03. 08:00 - 10:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag 23.03. 08:00 - 10:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag 13.04. 08:00 - 10:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag 20.04. 08:00 - 10:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag 27.04. 08:00 - 10:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag 04.05. 08:00 - 10:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag 11.05. 08:00 - 10:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag 18.05. 08:00 - 10:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag 01.06. 08:00 - 10:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag 08.06. 08:00 - 10:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag 15.06. 08:00 - 10:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag 22.06. 08:00 - 10:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17
Montag 29.06. 08:00 - 10:00 Raum 5 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-17

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Core Content

- Teacher's roles
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabuses

There will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.

Literatur

Hedge, Tricia. 2000. Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press.

Handouts and documents in moodle

Gruppe 2

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Dienstag 10.03. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag 17.03. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag 24.03. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag 14.04. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag 21.04. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag 28.04. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag 05.05. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag 12.05. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag 19.05. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag 02.06. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag 09.06. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag 16.06. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag 23.06. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19
Dienstag 30.06. 08:00 - 10:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Core Content

- Teacher's roles
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabuses

There will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.

Literatur

Hedge, Tricia. 2000. Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press.

Handouts and documents in moodle

Gruppe 3

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Freitag 06.03. 18:00 - 19:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag 13.03. 18:00 - 19:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag 20.03. 18:00 - 19:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag 27.03. 18:00 - 19:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag 17.04. 18:00 - 19:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag 24.04. 18:00 - 19:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag 08.05. 18:00 - 19:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag 15.05. 18:00 - 19:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag 22.05. 18:00 - 19:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag 29.05. 18:00 - 19:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag 05.06. 18:00 - 19:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag 12.06. 18:00 - 19:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag 19.06. 18:00 - 19:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Freitag 26.06. 18:00 - 19:30 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Core Content

- Teacher's roles
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabuses

There will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.

Gruppe 4

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Mittwoch 11.03. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch 18.03. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch 25.03. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch 15.04. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch 22.04. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch 29.04. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch 06.05. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch 13.05. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch 20.05. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch 27.05. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch 03.06. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch 10.06. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch 17.06. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mittwoch 24.06. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Core Content

- Teacher's roles
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabuses

There will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.

Gruppe 5

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Dienstag 10.03. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 17.03. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 24.03. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 14.04. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 21.04. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 28.04. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 05.05. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 12.05. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 19.05. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 02.06. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 09.06. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 16.06. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 23.06. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag 30.06. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Core Content

- Teacher's roles
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and teaching listening
- Language teaching games
- General information on aspects of curricula and syllabuses

There will be opportunity for peer teaching and students will be expected to observe experienced teachers.

Literatur

Hedge, Tricia. 2000. Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press.

Handouts and documents in moodle

Information

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Assessment will be mainly based on portfolios.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The objectives of this course are to prepare students for the "Schulpraktikum" by focusing on the diverse roles and tasks of the EFL teacher, the basic concepts of CLT, lesson planning, classroom management and practical teaching techniques, as well as observation criteria.

Prüfungsstoff

interactive

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: UF 344; BEd 046
Code/Modul: UF 3.3.5-601; BEd 05.1
Lehrinhalt: 12-4651

Letzte Änderung: Mi 09.09.2020 00:22