126010 FK ELT Foundations 1 / Introduction to Language Teaching 1 (2020S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 19.02.2020 00:00 bis Di 25.02.2020 23:59
- Abmeldung bis Do 30.04.2020 23:59
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 06.03. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 13.03. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 20.03. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 27.03. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 03.04. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 24.04. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 08.05. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 15.05. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 22.05. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 29.05. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 05.06. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 12.06. 08:00 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Freitag 19.06. 08:00 - 10:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Freitag 26.06. 08:00 - 11:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Minimum requirements: You are expected to 1. observe an experienced English teacher in a self-organised visit to a secondary school/institution of your choice; 2. teach your peers in a short sequence in our course (together with a colleague); 3. hand in a course portfolio; 4. attend class regularly (max. 2 absences). The pass mark is 60%.
Gruppe 2
max. 25 Teilnehmer*innen
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 11.03. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 18.03. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 25.03. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 01.04. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 22.04. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 29.04. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 06.05. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 13.05. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 20.05. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 27.05. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 03.06. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 10.06. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 17.06. 08:00 - 10:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Mittwoch 24.06. 08:30 - 11:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Dienstag 30.06. 12:00 - 14:30 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Minimum requirements: You are expected to 1. observe an experienced English teacher in a self-organised visit to a secondary school/institution of your choice; 2. teach your peers in a short sequence in our course (together with a colleague); 3. hand in a course portfolio; 4. attend class regularly (max. 2 absences). The pass mark is 60%.
Gruppe 3
max. 25 Teilnehmer*innen
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 05.03. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Donnerstag 19.03. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Donnerstag 26.03. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Donnerstag 02.04. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Donnerstag 23.04. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Donnerstag 30.04. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Donnerstag 07.05. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Donnerstag 14.05. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Donnerstag 28.05. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Donnerstag 04.06. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Donnerstag 18.06. 08:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Donnerstag 25.06. 12:00 - 14:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Minimum requirements: You are expected to 1. observe an experienced English teacher in a self-organised visit to a secondary school/institution of your choice; 2. teach your peers in a short sequence in our course (together with a colleague); 3. hand in a course portfolio; 4. attend class regularly (max. 2 absences). The pass mark is 60%.
Gruppe 4
max. 25 Teilnehmer*innen
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 09.03. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 16.03. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 23.03. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 30.03. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 20.04. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 27.04. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 04.05. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 11.05. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 18.05. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 25.05. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 08.06. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 15.06. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 22.06. 12:00 - 14:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Montag 29.06. 12:15 - 14:45 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Montag 29.06. 16:00 - 18:30 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Minimum requirements: You are expected to 1. observe an experienced English teacher in a self-organised visit to a secondary school/institution of your choice; 2. teach your peers in a short sequence in our course (together with a colleague); 3. hand in a course portfolio; 4. attend class regularly (max. 2 absences). The pass mark is 60%.
Gruppe 5
max. 25 Teilnehmer*innen
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 10.03. 08:30 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 17.03. 08:30 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 24.03. 08:30 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 31.03. 08:30 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 21.04. 08:30 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 28.04. 08:30 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 05.05. 08:30 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 12.05. 08:30 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 19.05. 08:30 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 26.05. 08:30 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 09.06. 08:30 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
- Dienstag 16.06. 08:00 - 10:30 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Dienstag 23.06. 08:00 - 10:30 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Dienstag 30.06. 08:30 - 10:00 Raum 2 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-09
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Minimum requirements:
You are expected to
1. observe an experienced English teacher in a self-organised visit to a secondary school/institution of your choice;
2. teach your peers in a short sequence in our course (together with a colleague);
3. hand in a course portfolio;
4. attend class regularly (max. 2 absences).
The pass mark is 60%.Grading scheme:1 (sehr gut): 100-90%
2 (gut): 89-80%
3 (befriedigend): 79-70%
4 (genügend): 69-60%
5 (nicht genügend): 59-0%
You are expected to
1. observe an experienced English teacher in a self-organised visit to a secondary school/institution of your choice;
2. teach your peers in a short sequence in our course (together with a colleague);
3. hand in a course portfolio;
4. attend class regularly (max. 2 absences).
The pass mark is 60%.Grading scheme:1 (sehr gut): 100-90%
2 (gut): 89-80%
3 (befriedigend): 79-70%
4 (genügend): 69-60%
5 (nicht genügend): 59-0%
Gruppe 6
max. 25 Teilnehmer*innen
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 10.03. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 17.03. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 24.03. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 21.04. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Samstag 25.04. 08:00 - 12:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 28.04. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 05.05. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 12.05. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 19.05. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 26.05. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 09.06. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 16.06. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 23.06. 18:00 - 20:00 Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
- Dienstag 30.06. 16:30 - 20:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
- Mittwoch 01.07. 17:30 - 20:00 Helene-Richter-Saal UniCampus Hof 8 3G-EG-21
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Minimum requirements: You are expected to 1. observe an experienced English teacher in a self-organised visit to a secondary school/institution of your choice; 2. teach your peers in a short sequence in our course (together with a colleague); 3. hand in a course portfolio; 4. attend class regularly (max. 2 absences). The pass mark is 60%.
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Assessment is mainly based on a portfolio. The texts are written with reference to the literature read at home and discussed in class as well as the guidelines provided for each task.
- Observation report 9%
- Peer teaching + peer teaching related tasks in portfolio 35%
- School book tasks (CLT, vocabulary, listening) 36%
- Concluding reflection 10%
- Reading, online assignments, glossary, discussions (f2f, online) etc. 10%
Language issues/not complying with formal aspects can lead to deductions of up to -20%
- Observation report 9%
- Peer teaching + peer teaching related tasks in portfolio 35%
- School book tasks (CLT, vocabulary, listening) 36%
- Concluding reflection 10%
- Reading, online assignments, glossary, discussions (f2f, online) etc. 10%
Language issues/not complying with formal aspects can lead to deductions of up to -20%
Prüfungsstoff
Continuous assessment; details will be given in class and on moodle.
Literatur
- Selected chapters (6,7,10,12) from Richards, Jack, C. 2015. Key Issues in Language Teaching. Cambridge: CUP. This book is also used in at least two subsequent courses.
- Other texts will be provided in class/on Moodle.
- A list of other useful books can be found on Moodle.
- Other texts will be provided in class/on Moodle.
- A list of other useful books can be found on Moodle.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: UF 344; BEd 046 / 407
Code/Modul: UF 3.3.5-601; BEd 05.1
Lehrinhalt: 12-4651
Code/Modul: UF 3.3.5-601; BEd 05.1
Lehrinhalt: 12-4651
Letzte Änderung: Di 26.11.2024 00:32
- Language learners and foreign language learning
- Presenting and explaining
- Classroom management, classroom language
- Lesson observation
- Planning lessons
- The communicative classroom
- Teaching vocabulary and listening
- General information on aspects of curricula and syllabuses
Students must observe an experienced English teacher and prepare/carry out a peer teaching sequence.Method: lecturer input, discussions, group interaction, observation, peer teaching