Universität Wien

126224 UE Specific Issues in EFL Teaching (2011W)

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

CLIL (Content and Language Integrated Learning): Using English as a medium of instruction in subject teaching.

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Mittwoch 12.10. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Mittwoch 19.10. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Mittwoch 09.11. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Mittwoch 16.11. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Mittwoch 23.11. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Mittwoch 30.11. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Mittwoch 07.12. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Mittwoch 14.12. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Mittwoch 11.01. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Mittwoch 18.01. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
  • Mittwoch 25.01. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

CLIL models, national and international CLIL policies, CLIL in the Austrian school system (legal and organizational issues), analysing curricula, classroom observation; making lesson plans based on textbooks, web-based materials, films, exhibitions, excursions etc.
Examples will mainly focus on social science subjects but students will be encouraged to transfer knowledge to natural science and other subjects.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Evaluation of peer teaching and presentation of lesson observation, course portfolio.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The aim of the course is for students to identify the links between their expertises as subject teacher and language teacher, to acquire the necessary knowledge and skills to plan CLIL teaching sequences and to develop criteria for successful CLIL teaching.
The course also aims at providing participants with a conceptual framework that enables them to take a professional approach towards planning and teaching CLIL sequences.

Prüfungsstoff

Group work, mini-lectures, discussion, readings, project work, oral presentations, peer teaching. cooperative open learning and e-learning.

Literatur

Materials will be provided in class and will be put on the MOODLE platform.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: Diplom 343, UF 344, ME 812;
Code/Modul: Diplom 625/626, UF 4.2.1-623, ME3, ME5;
Lehrinhalt: 12-6230

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33