126224 UE Specific Issues in EFL Teaching (2011W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
CLIL (Content and Language Integrated Learning): Using English as a medium of instruction in subject teaching.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Fr 16.09.2011 00:00 bis So 25.09.2011 23:59
- Anmeldung von Do 29.09.2011 14:00 bis Di 04.10.2011 23:59
- Abmeldung bis Mo 31.10.2011 23:59
Details
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 12.10. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Mittwoch 19.10. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Mittwoch 09.11. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Mittwoch 16.11. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Mittwoch 23.11. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Mittwoch 30.11. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Mittwoch 07.12. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Mittwoch 14.12. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Mittwoch 11.01. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Mittwoch 18.01. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Mittwoch 25.01. 18:00 - 20:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Evaluation of peer teaching and presentation of lesson observation, course portfolio.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The aim of the course is for students to identify the links between their expertises as subject teacher and language teacher, to acquire the necessary knowledge and skills to plan CLIL teaching sequences and to develop criteria for successful CLIL teaching.
The course also aims at providing participants with a conceptual framework that enables them to take a professional approach towards planning and teaching CLIL sequences.
The course also aims at providing participants with a conceptual framework that enables them to take a professional approach towards planning and teaching CLIL sequences.
Prüfungsstoff
Group work, mini-lectures, discussion, readings, project work, oral presentations, peer teaching. cooperative open learning and e-learning.
Literatur
Materials will be provided in class and will be put on the MOODLE platform.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: Diplom 343, UF 344, ME 812;
Code/Modul: Diplom 625/626, UF 4.2.1-623, ME3, ME5;
Lehrinhalt: 12-6230
Code/Modul: Diplom 625/626, UF 4.2.1-623, ME3, ME5;
Lehrinhalt: 12-6230
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:33
Examples will mainly focus on social science subjects but students will be encouraged to transfer knowledge to natural science and other subjects.