Universität Wien FIND

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126232 VK MEd 01A/B: VK Specific Issues in Language Learning and Teaching / Specific Issues in EFL Teaching (2021S)

Gender Matters. Negotiating Gender in Language Learning and Teaching.

3.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 12 - Anglistik
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
DIGITAL
Mi 16.06. 16:15-17:45 Digital

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first serve").

Details

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

online (digital)
Mittwoch 16:15-17:45
Beginn: 10.03.2021

Mittwoch 10.03. 16:15 - 17:45 Digital
Mittwoch 17.03. 16:15 - 17:45 Digital
Mittwoch 24.03. 16:15 - 17:45 Digital
Mittwoch 14.04. 16:15 - 17:45 Digital
Mittwoch 21.04. 16:15 - 17:45 Digital
Mittwoch 28.04. 16:15 - 17:45 Digital
Mittwoch 05.05. 16:15 - 17:45 Digital
Mittwoch 12.05. 16:15 - 17:45 Digital
Mittwoch 19.05. 16:15 - 17:45 Digital
Mittwoch 26.05. 16:15 - 17:45 Digital
Mittwoch 02.06. 16:15 - 17:45 Digital
Mittwoch 09.06. 16:15 - 17:45 Digital
Mittwoch 23.06. 16:15 - 17:45 Digital
Mittwoch 30.06. 16:15 - 17:45 Digital

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

To be male, female or non-binary is closely linked to concepts, constructions and representations of being a gendered person and of having a gendered identity. Dominant versions of masculinities or femininities circulate in cultures while they are constantly contested and negotiated. Powerful social norms and social practices form identities from an early age and result in gendered identities that are taken for granted. This class will show that the EFL classroom offers ample opportunities to reflect upon gendered norms, to foster changes in perspective and to consider the role of language in this context. The aim of the course is twofold: first, to work through a number of academic articles on gendered identities and, second, to learn about ways and methods on how to sensitize pupils to issues relating to gender in the foreign language classroom. One focus will be on documentaries in the context of gendered identities, and we will work on audio-visual analysis from both a receptive and a productive angle.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Detailed Course Requirements TBA on the Moodle platform.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

active participation = 20%;
class portfolio = 50%;
online written essay = 30%

all three components need to be passed in order to pass the whole class

Max. 100%; Pass rate: 60%
Grading scale:
100-90 Sehr Gut
91-80 Gut
81-70 Befriedigend
71-60 Genügend
59-0 Nicht Genügend

Prüfungsstoff

Detailed Course Requirements TBA on the Moodle platform.

Literatur

set readings on the Moodle platform

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Studium: UF 344; MA UF EN 046/507
Code/Modul: UF 4.2.1-623; MA UF 01A + B
Lehrinhalt: 12-4811

Letzte Änderung: Mi 21.04.2021 11:26