126232 VK MEd 01A/B: VK Specific Issues in Language Learning and Teaching / Specific Issues in EFL Teaching (2021S)
Gender Matters. Negotiating Gender in Language Learning and Teaching.
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
DIGITAL
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Do 18.02.2021 00:00 bis Do 25.02.2021 12:00
- Abmeldung bis Mi 31.03.2021 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
online (digital)
Mittwoch 16:15-17:45
Beginn: 10.03.2021
- Mittwoch 10.03. 16:15 - 17:45 Digital
- Mittwoch 17.03. 16:15 - 17:45 Digital
- Mittwoch 24.03. 16:15 - 17:45 Digital
- Mittwoch 14.04. 16:15 - 17:45 Digital
- Mittwoch 21.04. 16:15 - 17:45 Digital
- Mittwoch 28.04. 16:15 - 17:45 Digital
- Mittwoch 05.05. 16:15 - 17:45 Digital
- Mittwoch 12.05. 16:15 - 17:45 Digital
- Mittwoch 19.05. 16:15 - 17:45 Digital
- Mittwoch 26.05. 16:15 - 17:45 Digital
- Mittwoch 02.06. 16:15 - 17:45 Digital
- Mittwoch 09.06. 16:15 - 17:45 Digital
- Mittwoch 16.06. 16:15 - 17:45 Digital
- Mittwoch 23.06. 16:15 - 17:45 Digital
- Mittwoch 30.06. 16:15 - 17:45 Digital
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
To be male, female or non-binary is closely linked to concepts, constructions and representations of being a gendered person and of having a gendered identity. Dominant versions of masculinities or femininities circulate in cultures while they are constantly contested and negotiated. Powerful social norms and social practices form identities from an early age and result in gendered identities that are taken for granted. This class will show that the EFL classroom offers ample opportunities to reflect upon gendered norms, to foster changes in perspective and to consider the role of language in this context. The aim of the course is twofold: first, to work through a number of academic articles on gendered identities and, second, to learn about ways and methods on how to sensitize pupils to issues relating to gender in the foreign language classroom. One focus will be on documentaries in the context of gendered identities, and we will work on audio-visual analysis from both a receptive and a productive angle.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Detailed Course Requirements TBA on the Moodle platform.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
active participation = 20%;
class portfolio = 50%;
online written essay = 30%all three components need to be passed in order to pass the whole classMax. 100%; Pass rate: 60%
Grading scale:
100-90 Sehr Gut
91-80 Gut
81-70 Befriedigend
71-60 Genügend
59-0 Nicht Genügend
class portfolio = 50%;
online written essay = 30%all three components need to be passed in order to pass the whole classMax. 100%; Pass rate: 60%
Grading scale:
100-90 Sehr Gut
91-80 Gut
81-70 Befriedigend
71-60 Genügend
59-0 Nicht Genügend
Prüfungsstoff
Detailed Course Requirements TBA on the Moodle platform.
Literatur
set readings on the Moodle platform
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: UF 344; MA UF EN 046/507
Code/Modul: UF 4.2.1-623; MA UF 01A + B
Lehrinhalt: 12-4811
Code/Modul: UF 4.2.1-623; MA UF 01A + B
Lehrinhalt: 12-4811
Letzte Änderung: Fr 12.05.2023 00:16