126720 VK BEd 7.2: VK Principles of English Language Teaching (Methodology, Materials, Media) (2022W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 05.09.2022 00:00 bis Mo 19.09.2022 08:00
- Abmeldung bis Mo 31.10.2022 23:59
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
max. 23 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Mittwoch
05.10.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
12.10.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
19.10.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
09.11.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
16.11.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
23.11.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
30.11.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
07.12.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
14.12.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
11.01.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
18.01.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
25.01.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Gruppe 2
max. 23 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Donnerstag
06.10.
10:15 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
13.10.
10:15 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
20.10.
10:15 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
27.10.
10:15 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
03.11.
10:15 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
10.11.
10:15 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
17.11.
10:15 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
24.11.
10:15 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
01.12.
10:15 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
15.12.
10:15 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
12.01.
10:15 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
19.01.
10:15 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
26.01.
10:15 - 12:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Gruppe 3
max. 23 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Donnerstag
06.10.
16:00 - 18:15
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
13.10.
16:00 - 18:15
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
20.10.
16:00 - 18:15
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
27.10.
16:00 - 18:15
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
03.11.
16:00 - 18:15
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
10.11.
16:00 - 18:15
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
17.11.
16:00 - 18:15
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
24.11.
16:00 - 18:15
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
01.12.
16:00 - 18:15
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
15.12.
16:00 - 18:15
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
12.01.
16:00 - 18:15
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
19.01.
16:00 - 18:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Donnerstag
26.01.
16:00 - 18:15
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Gruppe 4
max. 23 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Mittwoch
05.10.
08:15 - 10:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
12.10.
08:15 - 10:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
19.10.
08:15 - 10:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
09.11.
08:15 - 10:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
16.11.
08:15 - 10:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
23.11.
08:15 - 10:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
30.11.
08:15 - 10:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
07.12.
08:15 - 10:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
14.12.
08:15 - 10:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
11.01.
08:15 - 10:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
18.01.
08:15 - 10:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Mittwoch
25.01.
08:15 - 10:30
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Gruppe 5
max. 23 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Dienstag
11.10.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
18.10.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
25.10.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
08.11.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
15.11.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
22.11.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
29.11.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
06.12.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
13.12.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
10.01.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
17.01.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
24.01.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Dienstag
31.01.
11:45 - 14:00
Raum 3 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-13
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Course work (active participation in class activities, regular reading & other assignments, participation in discussions & moodle activities, etc.); presenting an ELT approach (group presentation/peer teaching); two portfolio tasks; two-part written exam.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Assessment:
1) Course work (22%)
2) Presenting an approach (20%)
3) Portfolio tasks: New Media (17%), ESP (12%)
4) Written exam: part 1 application (13%), part 2 reflection (16%)Mimimum requirements:
- Regular attendance (max. 2 absences)
- Assessment components 3 (portfolio) and 4 (exam) must be positive.Grading scale: 1 (sehr gut) 100-90%; 2 (gut) 89-80%; 3 (befriedigend), 79-70%; 4 (genügend) 69-60%; 5 (nicht genügend) 59-0%.
1) Course work (22%)
2) Presenting an approach (20%)
3) Portfolio tasks: New Media (17%), ESP (12%)
4) Written exam: part 1 application (13%), part 2 reflection (16%)Mimimum requirements:
- Regular attendance (max. 2 absences)
- Assessment components 3 (portfolio) and 4 (exam) must be positive.Grading scale: 1 (sehr gut) 100-90%; 2 (gut) 89-80%; 3 (befriedigend), 79-70%; 4 (genügend) 69-60%; 5 (nicht genügend) 59-0%.
Prüfungsstoff
Group presentation, 2 portfolio tasks, 2-part written exam, course work, as listed above, based on topics covered in class (see Ziele, Inhalte und Methode/course schedule). Details on assignments given in class and on moodle.
Literatur
Anthony, Laurence. 2018. Introducing English for specific purposes. New York: Routledge.Hall, Graham. 2016. "Method, methods and methodology: Historical trends and current debates". In Hall, Graham (ed.). The Routledge handbook of English language teaching. London: Routledge, Ch. 15.Hinkel, Eli. (Ed.). 2005. Handbook of research in second language teaching and learning. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.Langer de Ramirez, Lori. 2010. Empower English language learners with tools from the web. Thousand Oaks: Corwin.Richards, Jack C.; Rodgers, Theodore S. 2014. Approaches and methods in language teaching (3rd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.Widdowson, Henry. G. 2003. Defining issues in English language teaching. Oxford: Oxford University Press.Plus reading provided in class and on Moodle.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Studium: BEd 046 / 407
Code/Modul: UF BEd 07.2
Lehrinhalt: 12-0609
Code/Modul: UF BEd 07.2
Lehrinhalt: 12-0609
Letzte Änderung: Di 13.12.2022 15:08
The course aims at developing a reflective and critical understanding of English Language Teaching in students through a consideration of the guiding principles underlying professional ELT. Within each of these principles, a selection of thematic areas will be discussed.The key principles of ELT discussed will cover:- Principles of technology-enhanced EFL teaching
(topics: integrating New Media in language teaching)
- Principles of research-based teaching
(topics: the relevance of ‘theory’ for teaching practice; EFL teaching as a profession)
- Principles of accountability in teaching
(topics: connections between the CEFR, educational standards, ELP & EPOSTL, E8 standards testing and the standardized Matura)- Principles of inclusive teaching
(topics: multilingual in the ELT classroom, individual learner differences, inclusion of neurodiverse learners)In addition, the course will encourage in-depth engagement by students with a range of current approaches to EFL teaching. This will include:
- Presenting, trying out and evaluating selected approaches to EFL teaching
- Discussion of the ‘post-method era’
- English as a Lingua Franca and its influence on teaching
- Teaching English for Specific Purposes.A mixture of methods will be employed, including
- both individual and group (online) activities in and outside of class time
- synchronous discussions in class
- short presentations by the lecturer
- group presentations by students.