Universität Wien

130188 KU-VL Sprachwissenschaft Aufbau: Inleiding tot de sociolinguistiek (2011S)

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Details

Sprache: Niederländisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Donnerstag 10.03. 13:30 - 15:00 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
  • Freitag 11.03. 14:00 - 15:30 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
  • Donnerstag 24.03. 13:30 - 15:00 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
  • Freitag 25.03. 14:00 - 15:30 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
  • Donnerstag 07.04. 13:30 - 15:00 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
  • Freitag 08.04. 14:00 - 15:30 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
  • Donnerstag 14.04. 13:30 - 15:00 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
  • Freitag 15.04. 14:00 - 15:30 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
  • Donnerstag 05.05. 13:30 - 15:00 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
  • Freitag 06.05. 14:00 - 15:30 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
  • Donnerstag 26.05. 13:30 - 15:00 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
  • Freitag 27.05. 14:00 - 15:30 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
  • Donnerstag 09.06. 13:30 - 15:00 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)
  • Freitag 10.06. 14:00 - 15:30 (ehem. Seminarraum Nederlandistik Hauptgebäude, Tiefparterre, Stiege 5)

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This course offers an introduction to sociolinguistics by focusing on the role of language in society and how society affects language. The main aim is to uncover processes of language variation and change, more specifically to look at the social factors that cause variation. Both synchronic and diachronic studies will be presented and discussed.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

The student is evaluated based on: the article summary, the presentation and the final exam in which he or she has to demonstrated that s/he understood the major sociolinguistic theories and concepts.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Students understand the mechanisms behind language variation and change and are aware of the major contributions of sociolinguistic research to the social sciences in general.

Prüfungsstoff

Analyse and compare major sociolinguistic concepts and theories. The student summarizes and critically evaluates one article. He or she gives a short presentation about the article after which it is discussed in group.

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

nb4c; njb4a (Nd130, Nd231, Nd250, Nd350)

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:34