Universität Wien FIND

Kehren Sie für das Sommersemester 2022 nach Wien zurück. Wir planen Lehre überwiegend vor Ort, um den persönlichen Austausch zu fördern. Digitale und gemischte Lehrveranstaltungen haben wir für Sie in u:find gekennzeichnet.

Es kann COVID-19-bedingt kurzfristig zu Änderungen kommen (z.B. einzelne Termine digital). Informieren Sie sich laufend in u:find und checken Sie regelmäßig Ihre E-Mails.

Lesen Sie bitte die Informationen auf https://studieren.univie.ac.at/info.

240020 VS Environm. Justice, Species Protect. & Biodiversity Conservation in Central & Southern Africa (3.2.6) (2021S)

Debating TV-Documentaries on the Subject

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
DIGITAL

Participation at first session is obligatory!

The lecturer can invite students to a grade-relevant discussion about partial achievements. Partial achievements that are obtained by fraud or plagiarized result in the non-evaluation of the course (entry 'X' in certificate). The plagiarism software 'Turnitin' will be used for courses with continuous assessment.

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Mittwoch 24.03. 15:00 - 18:15 Digital
Mittwoch 21.04. 15:00 - 18:15 Digital
Mittwoch 05.05. 13:15 - 18:15 Digital
Mittwoch 26.05. 13:15 - 18:15 Digital
Mittwoch 16.06. 13:15 - 18:15 Digital

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The Course presents film examples from South Africa for discussion (especially on Kruger National Park, and Hluhluwe-iMfolozi National Park, the Madikwe, Tembe, Kwandwe Game Reserves, the Wetland Park of iSimangaliso, and the Kgalagadi Transfrontier Parks), Botswana (especially the Central Kalahari Game Reserve), Namibia (especially the Community Conservancies), as well as comparisons to West and Central Africa (especially Gabun). The main focus lies on the perspectives of empowerment, participation, social transformation and discourse ethics. They are to be critically debated on the basis of the conservation literature.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

1. Group Presentations of key conservation problems and questions of environmental justice

2. Powerpoint Präsentationen on the films uploaded on Moodle against the backdrop of the literature.

Bzw. alternativ: Active Participation in online discussions and/or hybrid teaching sessions and Seminar-Paper of 12 pages including literature

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

50 % Group Presentations
50 % Powerpoint Presentations

Prüfungsstoff

Content of Seminar

Literatur

Werner Zips and Manuela Zips-Mairitsch (eds.): Bewildering Borders. The Economy of Conservation in Africa (Lit 2019).

Adams, William M. (2004): Against Extinction. The Story of Conservation. London: Earthscan.

Theoriekapitel: Werner Zips (2017)Die Macht ist wie ein Ei. Theorie einer gerechten Praxis, 3. verbesserte und erweiterte Auflage, (Anthropologie der Gerechtigkeit Band 3). Wien: Facultas, Wiener UniversitŠtsverlag.

Schlosberg, David. (2007)Defining Environmental Justice: Theories, Movements, and Nature. Oxford University Press.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mi 21.04.2021 11:26