340104 UE Academic English: reading, writing, understanding (2014S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Die Übung wird in englischer Sprache abgehalten.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 10.02.2014 09:00 bis Di 25.02.2014 17:00
- Anmeldung von Mo 03.03.2014 09:00 bis Fr 07.03.2014 17:00
- Abmeldung bis Mo 31.03.2014 17:00
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 10.03. 17:00 - 18:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Montag 17.03. 17:00 - 18:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Montag 24.03. 17:00 - 18:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Montag 31.03. 17:00 - 18:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Montag 07.04. 17:00 - 18:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Montag 28.04. 17:00 - 18:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Montag 12.05. 17:00 - 18:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Montag 19.05. 17:00 - 18:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Montag 26.05. 17:00 - 18:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Montag 02.06. 17:00 - 18:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Montag 16.06. 17:00 - 18:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Montag 23.06. 17:00 - 18:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Montag 30.06. 17:00 - 18:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
How to read academic texts, from one's own discipline and related disciplines; gaining a quick overview; in-depth understanding; understanding the gist; discourse conventions and "globalised" communication; developing your own academic style.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Input during the semester: participation in discussions, short written text assignments, oral presentation.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
To develop students' ability to read and understand academic texts produced in English with minimum time and effort. To promote students' willingness to engage in cross- and inter-disciplinary research. Strengthening students' confidence in their ability to understand different communicative styles and to say what they want to say.
Prüfungsstoff
Analysis of written and spoken English texts from various disciplines. Text production: students learn how to put their thoughts into practice with written texts and oral presentations.
Literatur
Cooke, Michèle. 2011. The Lightning Flash. Language, longing and the facts of life. Frankfurt: Peter Lang.Cooke, Michèle (ed.). 2012. Tell it like it is? Science, society and the ivory tower. Frankfurt: Peter Lang.Goldberg, Natalie. 2005. Writing down the Bones. Freeing the writer within. Boston/London: ShambhalaMautner, Gerlinde. 2011. Wissenschaftliches Englisch. Wien/Konstanz: UTBMore to be discussed in class.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:45