Universität Wien FIND

Auf Grund der COVID-19 Pandemie kann es bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen auch kurzfristig zu Änderungen kommen. Informieren Sie sich laufend in u:find und checken Sie regelmäßig Ihre E-Mails. Bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen gilt Anmeldepflicht, vor Ort gelten FFP2-Pflicht und 2,5G.

Lesen Sie bitte die Informationen auf studieren.univie.ac.at/info.

340202 UE Funktionale Grammatik und Textstilistik Englisch (2020W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 34 - Translationswissenschaft
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Hybridlehre (im Notfall ausschließlich digitale Lehre)

Dienstag 13.10. 09:30 - 11:00 Digital
Dienstag 20.10. 09:30 - 11:00 Hörsaal 3A ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
Dienstag 27.10. 09:30 - 11:00 Digital
Dienstag 03.11. 09:30 - 11:00 Hörsaal 3A ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
Dienstag 10.11. 09:30 - 11:00 Digital
Dienstag 17.11. 09:30 - 11:00 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
Dienstag 01.12. 09:30 - 11:00 Digital
Dienstag 15.12. 09:30 - 11:00 Digital
Dienstag 12.01. 09:30 - 11:00 Hörsaal 3A ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
Dienstag 19.01. 09:30 - 11:00 Digital
Dienstag 26.01. 09:30 - 11:00 Hörsaal 3A ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Course objectives:
- Improvement of skills needed to interpret and produce grammatically correct and stylistically appropriate texts in standard English (both British and American standard);
- Raising awareness of the semantic/pragmatic nuances involved in making grammatical choices and resulting from them;
- Increasing students' appreciation of the syntax-semantics interface in texting;
Content:
Student-centered approach: Students determine the issues to be discussed in class in a survey at the course start.
Possible topics: Tense/Aspect, Mood, Voice, Conditionals, Inversion, Word formation, Lexical/Syntactic Creativity in English, Modals, Catenative Verbs, Reported Speech, Relative Clauses, Determiners, Adjectives vs. Adverbs, Idiomaticity, Metaphor & Metonymy etc.
Methods:
Discussion in plenum, pair work, group work. Inverted classroom model.
The language of instruction is English.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

- Midterm Test
- Final Test
- Assignments (in-class and homework)

No electronic devices permitted.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Make-up of the final grade:
Midterm Test: 40%
Final Test: 40%
Assignments: 20%

Grading:
0 - 59% - 5
60 - 69% - 4
70 - 79% - 3
80 - 89% - 2
90 - 100% - 1

In order to receive a final pass grade, both tests must be positive (over 50%).

Prüfungsstoff

- exercises/materials covered in class and posted on Moodle
- all topics discussed in class (as chosen by students in a survey at the beginning of the course)

Literatur

Recommended Reading (a selection):
Student Grammar of Spoken and Written English (Longman)
English Grammar in Context with Key (Macmillan)
ISBN: 9781405070546
Advanced Language Practice with key (Macmillan)
ISBN: 1 405 00762
Advanced Grammar in Use, 3rd edition (Cambridge University Press)
ISBN: 13: 978-1107697386
Practical English Usage (Oxford University Press)
ISBN-10: 0194202437

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mi 16.12.2020 10:09