Universität Wien

340296 UE Lesekompetenz und Textproduktion: Englisch (2019W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 34 - Translationswissenschaft
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Dienstag 08.10. 11:00 - 12:30 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
  • Dienstag 15.10. 11:00 - 12:30 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
  • Dienstag 22.10. 11:00 - 12:30 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
  • Dienstag 29.10. 11:00 - 12:30 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
  • Dienstag 05.11. 11:00 - 12:30 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
  • Dienstag 12.11. 11:00 - 12:30 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
  • Dienstag 19.11. 11:00 - 12:30 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
  • Dienstag 03.12. 11:00 - 12:30 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
  • Dienstag 10.12. 11:00 - 12:30 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
  • Dienstag 17.12. 11:00 - 12:30 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
  • Dienstag 07.01. 11:00 - 12:30 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
  • Dienstag 14.01. 11:00 - 12:30 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
  • Dienstag 21.01. 11:00 - 12:30 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
  • Dienstag 28.01. 11:00 - 12:30 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Developing reading comprehension strategies and reading-based writing skills; Acquiring textual analysis methods that enable students to understand and discuss texts as communicative events; Mastering techniques of dealing with unfamiliar texts/vocabulary; Acquiring different reading strategies: skimming, scanning, reading for gist etc;
Expanding students' lexicon; Mastering writing techniques & precision of expression;
Student-tailored approach: Students determine the topics and content of reading materials in a survey at the course start.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Participation in class and in online activities (20%), mid-term test (20%), final test (20%), and writing assignments (40%). Students are allowed to use monolingual dictionaries in exams. No electronic devices are allowed in exams.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

In order to attain a pass grade, students must accomplish at least 60% of the total score.
Attendance is mandatory (students can miss max.2 classes, provided they supply a valid excuse).
0 - 59 % 5
60 - 69 % 4
70 - 79 % 3
80 - 89 % 2
90 - 100% 1
Note: Students have to attain a passing score (60% or more) on at least one of the in-class tests in order to be able to pass the course.

Prüfungsstoff

In-class and at-home reading and writing activities (individual, pair, and group work), online activities, home assignments in reading comprehension and text production.

Literatur

Will be announced in class i.e. made available on the Moodle platform.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mi 26.04.2023 00:24