Universität Wien FIND

Auf Grund der COVID-19 Pandemie kann es bei Lehrveranstaltungen und Prüfungen auch kurzfristig zu Änderungen kommen. Informieren Sie sich laufend in u:find und checken Sie regelmäßig Ihre E-Mails.

Lesen Sie bitte die Informationen auf https://studieren.univie.ac.at/info.

Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

400002 SE Analysing and writing about qualitative interviews (2021S)

Seminar für DissertantInnen: Forschungswerkstatt

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 15 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Mittwoch 21.04. 13:15 - 15:15 Seminarraum 19, Kolingasse 14-16, OG02
Donnerstag 29.04. 13:15 - 17:15 Seminarraum 19, Kolingasse 14-16, OG02
Donnerstag 06.05. 13:15 - 17:15 Seminarraum 19, Kolingasse 14-16, OG02
Freitag 14.05. 13:15 - 17:15 Seminarraum 19, Kolingasse 14-16, OG02
Donnerstag 20.05. 13:15 - 17:15 Seminarraum 19, Kolingasse 14-16, OG02
Freitag 04.06. 13:15 - 17:15 Seminarraum 19, Kolingasse 14-16, OG02
Donnerstag 10.06. 13:15 - 17:15 Seminarraum 19, Kolingasse 14-16, OG02
Donnerstag 17.06. 13:15 - 17:15 Seminarraum 19, Kolingasse 14-16, OG02

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This interdisciplinary workshop will provide students with a space to work with empirical material from qualitative interviews. Its aim is to support them in analysing and writing up this material. The workshop will not espouse a single methodological or disciplinary approach; rather, the focus will be on students defining their own analytical strategy before collective discussion of instances of interview data and of students’ writing about this. As a whole, the workshop will offer a structure for clarifying the approach students are taking to analysis of their empirical material, for discussing how they are going about (or want to go about) writing about this analysis, and sharing and getting feedback on concrete examples of this. We will also cover questions relating to ‘good’ writing and representation of empirical material: how does one do justice to complex narratives, situations, and worlds?

Students are expected to work with their own interview material, so should be at a stage in their research where this is possible.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Active participation: 20%
Preparing and giving commentary and feedback, oral and written: 30%
Preparation and presentation of own work and short reflective texts: 50%

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Prüfungsstoff

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 22.02.2021 13:50