Universität Wien

420010 SE Forschung zu Sprache im Bildungskontext: theoretische und methodische Überlegungen (2023S)

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Diese LV wird sowohl auf Deutsch wie auch auf Englisch abgehalten.
Eine hybride Teilnahme ist unter bestimmten Umständen möglich. Kontaktieren Sie bitte emily.poulter@univie.ac.at , wenn Sie diese Option in Anspruch nehmen müssen.

Freitag 17.03. 16:15 - 17:45 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
Freitag 31.03. 16:15 - 17:45 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
Freitag 21.04. 16:15 - 17:45 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
Freitag 05.05. 16:15 - 17:45 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
Freitag 12.05. 16:15 - 17:45 Seminarraum 6 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O1-22.A
Freitag 02.06. 14:00 - 19:00 Besprechungsraum Anglistik UniCampus Hof 8 3E-O2-07
Samstag 03.06. 09:00 - 13:00 Raum 4 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-19

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This course aims at establishing a forum for doctoral students in Educational Linguistics across the university. This course aims at enabling young researchers to position their PhD study within the larger area of educational, language-oriented research. This involves presenting research projects, defending standpoints, justifying methodological and analytic decisions and engaging in fruitful discussions.
We invite young researchers at all levels of their PhD thesis to engage in an exchange on theories and methods of researching language in the educational sphere. In particular this course will zoom in on decisive elements of the research process: the nature of research questions, the answers we are striving for and what can count as evidence. Further suggestions from participants are welcome. In the course of the semester we expect a guest speaker.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

This class will be based on continuous assessment. Tasks with more points will include:
A) Presentation of current state of (own) doctoral research (40P)
B) Written text on one key concept of the PhD + Peer Review (20P)
C) Organisation and managing one topic-related discussion (20P)
D) Active participation in class, incl. timely completion of short online and reading tasks (20P)

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Attendance is obligatory (2 absences are permitted) . Assessed tasks A, B, and C need to be submitted on time.
In order to pass, a minimum of 60P needs to be achieved
The other grades are allocated according to points achieved, see below:
61-70: Pass (Genügend)
71-80P: Satisfactory (Befriedigend)
81-90P: Good (Gut)
91-100P: Very good (Sehr gut)

Prüfungsstoff

There are no set texts or exam. Assessment modes are outlined above.

Literatur

Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2017). Research Methods in Education  Routledge. (usu. new edition every other year)
Dörney, Z. (2007). Research Methods in Applied Linguistics. Oxford University Press.
Flick, U. (2018). An Introduction to Qualitative Research. Sage. (new edition soon)
McKinley, J., & Rose, H. (Eds.). (2019). The Routledge Handbook of Research Methods in Applied Linguistics (1st ed.). Routledge. https://doi-org.uaccess.univie.ac.at/10.4324/9780367824471
Paltridge, B., & Phakiti, A. (2015). Research Methods in Applied Linguistics. Bloomsbury.
Sposky, B.; Hult, F.M. 2018 Handbook of Educational Linguistics. Routledge

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Do 02.03.2023 20:29