Universität Wien

430002 SE Qualitative Methods in Educational Research (2012W)

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Details

max. 12 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Mittwoch 03.10. 18:00 - 19:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
  • Mittwoch 10.10. 18:00 - 19:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
  • Mittwoch 17.10. 18:00 - 19:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
  • Mittwoch 24.10. 18:00 - 19:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
  • Mittwoch 31.10. 18:00 - 19:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
  • Mittwoch 07.11. 18:00 - 19:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
  • Mittwoch 14.11. 18:00 - 19:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
  • Mittwoch 21.11. 18:00 - 19:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
  • Mittwoch 28.11. 18:00 - 19:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
  • Mittwoch 05.12. 18:00 - 19:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
  • Mittwoch 12.12. 18:00 - 19:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
  • Mittwoch 09.01. 18:00 - 19:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
  • Mittwoch 16.01. 18:00 - 19:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
  • Mittwoch 23.01. 18:00 - 19:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
  • Mittwoch 30.01. 18:00 - 19:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The seminar works with the empirical data of qualitative research, collected by doctoral students. A main focus will be on verbal data from actors in the field of education such as parents, children, teachers, experts and various stakeholders of the educational systems.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Based on their own research materials, participants should learn to identify methodological and methodical difficulties, and find appropriate solutions to proceed the research process.

Prüfungsstoff

Literatur

Bryant, Anthony / Charmaz, Kathy (Eds.) (2007): The SAGE Handbook of Grounded Theory. Los Angeles, London, New Delhi, Singapore: Sage.
Denzin, Norman K. / Lincoln, Yvonna S. (Eds.) (2005): The SAGE Handbook of Qualitative Research (3rd Ed.). Thousand Oaks, London, New Delhi: Sage.
Holstein, James A. / Gubrium, Jaber F. (Eds.) (2008): Handbook of Constructionist Research. New York, London: Guilford.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Sa 01.10.2022 00:31