490032 PS Development Spaces (2023W)
Educational Robots and Social Diversity
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Fr 01.09.2023 09:00 bis Mo 18.09.2023 09:00
- Anmeldung von Di 26.09.2023 09:00 bis Mo 02.10.2023 09:00
- Abmeldung bis Fr 20.10.2023 12:00
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 10.10. 09:45 - 13:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Dienstag 24.10. 09:45 - 13:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Dienstag 07.11. 09:45 - 13:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Dienstag 21.11. 09:45 - 13:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Dienstag 05.12. 09:45 - 13:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Dienstag 09.01. 09:45 - 13:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Dienstag 23.01. 09:45 - 13:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Hinweis der SPL:
Die Verwendung von KI-Tools (z. B. ChatGPT) für die Produktion von Texten ist nur dann erlaubt, wenn dies von der Lehrveranstaltungsleitung ausdrücklich gefordert wird (z. B. für einzelne Arbeitsaufgaben).
---------------------
1. Final project: 60 points
• Oral presentation: 20 points
• Written report (max 5 pages): 20 points
• Digital Story (max 3 minutes film related to the project): 20 points
2. Reflection papers: 20 points
3. Active engagement in class discussions: 20 points
Die Verwendung von KI-Tools (z. B. ChatGPT) für die Produktion von Texten ist nur dann erlaubt, wenn dies von der Lehrveranstaltungsleitung ausdrücklich gefordert wird (z. B. für einzelne Arbeitsaufgaben).
---------------------
1. Final project: 60 points
• Oral presentation: 20 points
• Written report (max 5 pages): 20 points
• Digital Story (max 3 minutes film related to the project): 20 points
2. Reflection papers: 20 points
3. Active engagement in class discussions: 20 points
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Regular participation (compulsory attendance) is required for a positive overall result. All partial performances must be positively assessed.For a positive evaluation of the course, 60 points are required.
1. 100-90 points (very good)
2. 89-81 points (good)
3. 80-71 points (satisfactory)
4. 70-60 points (sufficient)
5. 59-0 points (insufficient)
1. 100-90 points (very good)
2. 89-81 points (good)
3. 80-71 points (satisfactory)
4. 70-60 points (sufficient)
5. 59-0 points (insufficient)
Prüfungsstoff
There is no exam in the course.
Literatur
Literature:
The lecturer will provide literature in the first section of the course. However, most of the literature used will be researched by the students.
The lecturer will provide literature in the first section of the course. However, most of the literature used will be researched by the students.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Fr 06.10.2023 11:08
This course aims to explore the concept of educational robotics and digital identities from the perspective of media didactics.
Content:
In this course, students will
• Discuss the representation of digital identities in human-computer interaction and social diversity.
• Develop concrete and specific examples on the topic
• Create alternative multiliterate learning and teaching materials such as digital stories and lesson plans.
To extend and deepen their knowledge and understanding of educational robotics and digital identities, students will create a robotic camp for their future students as an alternative learning and teaching method in a diverse social environment. In the robotic camp, students will use Lego Mindstorms kits from the Computational Empowerments lab to create an activity that includes elements of lesson plans. The activity should be interactive, engaging, and incorporate the use of Lego Mindstorms kits, while also providing opportunities for discussion of digital identities. It is expected that students will have fun while learning.
Methods:
• participation in seminars
• presentations
• preparation of seminar-related content
• scientific research
• working on a project as a team.