980031 TS Academic Writing in English (2020W)
Part 1
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Di 01.09.2020 06:00 bis Fr 20.11.2020 23:00
- Abmeldung bis Fr 20.11.2020 23:00
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
Participation is subject to the successfully passed public presentation of your dissertation project.
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
The workshop will take place online via Moodle.
- Freitag 04.12. 09:00 - 13:00 Digital
- Freitag 11.12. 09:00 - 13:00 Digital
- Freitag 18.12. 09:00 - 13:00 Digital
Gruppe 2
Participation is subject to the successfully passed public presentation of your dissertation project.
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
The workshop will take place online via Moodle.
- Freitag 13.11. 09:00 - 13:00 Digital
- Freitag 20.11. 09:00 - 13:00 Digital
- Freitag 27.11. 09:00 - 13:00 Digital
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Fr 12.05.2023 00:29
- A functional perspective on language (language as resource)
- Dos and Don’ts, common mistakes
- Clear and succinct style: Sentence structure, Word choice (formality/informality)
- Useful academic phrases Structure (chapters, section, and paragraphs)
- Conjunctions (expression logical relations between content)
- Punctuation
- Use of the tenses in academic writing
- Defining scope, formulating research questions/aims + titles
- Perspective/Positioning
- Paraphrasing and summarizingThe amis of this workshop are:- To reflect your own writing practices and habits, discipline-specific norms and conventions as well as language competence in academic English
- To achieve correctness, clarity and coherence in academic texts
- To raise awareness of good practice with respect to both the writing process and the text as product
- To learn and practice writing techniques to improve efficiency and quality of both process and product