Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
160132 SE The Acquisition of Morphology (2010S)
Continuous assessment of course work
Labels
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 09.03. 12:00 - 14:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
- Tuesday 16.03. 12:00 - 14:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
- Tuesday 23.03. 12:00 - 14:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
- Tuesday 13.04. 12:00 - 14:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
- Tuesday 20.04. 12:00 - 14:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
- Tuesday 27.04. 12:00 - 14:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
- Tuesday 04.05. 12:00 - 14:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
- Tuesday 11.05. 12:00 - 14:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
- Tuesday 18.05. 12:00 - 14:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
- Tuesday 01.06. 12:00 - 14:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
- Tuesday 08.06. 12:00 - 14:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
- Tuesday 15.06. 12:00 - 14:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
- Tuesday 22.06. 12:00 - 14:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
- Tuesday 29.06. 12:00 - 14:00 (ehem. Seminarraum 2 Berggasse 11 2.OG)
Information
Aims, contents and method of the course
Nach einer Einführung durch den Seminarleiter im ersten Vorlesungsmonat geht es um Spezialprobleme des Erwerbs der Flexionsmorphologie, der Komposita, Diminutiva und anderer Derivationen im Deutschen und, je nach Wunsch der Studierenden, auch in anderen Sprachen; falls gewünscht, auch um Probleme der Bedeutung von age of acquisition für aphasische Störungen Erwachsener.
Assessment and permitted materials
zuerst mündliches Referat, dann schriftliche Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Die Arbeit der Studierenden geht in Zusammenarbeit mit dem Seminarleiter, in Form von Literaturreferaten ab Ostern bzw. der Ausarbeitung von Referaten zu empirischen Arbeiten an Longitudinaldaten bzw. Experimenten, welche zur Vergrößerung der empirischen Basis gemeinsam mit Frau Dr. Laahas Übungen zum Seminar durchgeführt werden können/sollen.
Reading list
D.Bittner, W.U.Dressler & M.Kilani-Schoch 2003 eds. Development of Verb Inflection in First Language Acquisition. Berlin: Mouton de Gruyter.
I. Savickiene & W.U.Dressler 2007 eds. The Acquisition of Diminutives. Amsterdam: Benjamins.
U. Stephany & M.Voeikova 2009 eds. Development of Nominal Inflection in First Language Acquisition. Berlin: Mouton de Gruyter.
M.Voeikova & W.U.Dressler 2002 eds. Pre- and Protomorphology: Early Phases of Morphological Development in Nouns and Verbs. München: Lincom.
I. Savickiene & W.U.Dressler 2007 eds. The Acquisition of Diminutives. Amsterdam: Benjamins.
U. Stephany & M.Voeikova 2009 eds. Development of Nominal Inflection in First Language Acquisition. Berlin: Mouton de Gruyter.
M.Voeikova & W.U.Dressler 2002 eds. Pre- and Protomorphology: Early Phases of Morphological Development in Nouns and Verbs. München: Lincom.
Association in the course directory
Code alter Studienplan: 215, 316
Last modified: Mo 07.09.2020 15:35