180052 SE Ethics of Blame (2023W)
Continuous assessment of course work
Labels
Hinweis der SPL Philosophie:Das Abgeben von ganz oder teilweise von einem KI-tool (z.B. ChatGPT) verfassten Texten als Leistungsnachweis (z.B. Seminararbeit) ist nur dann erlaubt, wenn dies von der Lehrveranstaltungsleitung ausdrücklich als mögliche Arbeitsweise genehmigt wurde. Auch hierbei müssen direkt oder indirekt zitierte Textstellen wie immer klar mit Quellenangabe ausgewiesen werden.Die Lehrveranstaltungsleitung kann zur Überprüfung der Autorenschaft einer abgegebenen schriftlichen Arbeit ein notenrelevantes Gespräch (Plausibilitätsprüfung) vorsehen, das erfolgreich zu absolvieren ist.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 04.09.2023 09:00 to Su 10.09.2023 23:59
- Deregistration possible until Tu 31.10.2023 23:59
Details
max. 25 participants
Language: English
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 12.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Thursday 19.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Thursday 09.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Thursday 16.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal 32 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Thursday 23.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Thursday 30.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal 32 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Thursday 07.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Thursday 11.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Thursday 18.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Thursday 25.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Assessment:
Final Paper: 60%
Outline for final paper: 20%
Reflection: 20%
Active Participation/Reading questions: No grade, but mandatory.
Final Paper: 60%
Outline for final paper: 20%
Reflection: 20%
Active Participation/Reading questions: No grade, but mandatory.
Minimum requirements and assessment criteria
On each assignment, students will receive points. The grades are distributed as follows:
1: 87-100 points
2: 75-86 points
3: 63-74 points
4: 50-62 points
5: 0-49 points
1: 87-100 points
2: 75-86 points
3: 63-74 points
4: 50-62 points
5: 0-49 points
Examination topics
The final paper must be based on the literature on blame we read in class.
Reading list
To be announced in the first class. The course will concentrate on the contemporary debate on blame (Wallace, Shoemaker, Scanlon, Smith, Sher, Hieronymi, Fricker, etc.)
Association in the course directory
Last modified: Th 28.09.2023 16:27
- Explain the central role blame plays in theories of moral responsibility
- Explain the differences between cognitive, emotional, conative, and functional theories of blame.
- Have insight into the various conditions under which blame and expressions of blame are fitting.