190104 SE Theory of Educational Science: Special Needs and Inclusive Education (2011W)
Discourse on special needs and inclusive education
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 05.09.2011 09:00 to Mo 26.09.2011 09:00
- Deregistration possible until Su 23.10.2011 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 07.10. 09:45 - 11:15 Beratungseinheit Sensengasse 3a 2.OG
- Friday 14.10. 09:45 - 11:15 Beratungseinheit Sensengasse 3a 2.OG
- Friday 21.10. 09:45 - 11:15 Beratungseinheit Sensengasse 3a 2.OG
- Friday 28.10. 09:45 - 11:15 Beratungseinheit Sensengasse 3a 2.OG
- Friday 04.11. 09:45 - 11:15 Beratungseinheit Sensengasse 3a 2.OG
- Friday 11.11. 09:45 - 11:15 Beratungseinheit Sensengasse 3a 2.OG
- Friday 18.11. 09:45 - 11:15 Beratungseinheit Sensengasse 3a 2.OG
- Friday 25.11. 09:45 - 11:15 Beratungseinheit Sensengasse 3a 2.OG
- Friday 02.12. 09:45 - 11:15 Beratungseinheit Sensengasse 3a 2.OG
- Friday 09.12. 09:45 - 11:15 Beratungseinheit Sensengasse 3a 2.OG
- Friday 16.12. 09:45 - 11:15 Beratungseinheit Sensengasse 3a 2.OG
- Friday 13.01. 09:45 - 11:15 Beratungseinheit Sensengasse 3a 2.OG
- Friday 20.01. 09:45 - 11:15 Beratungseinheit Sensengasse 3a 2.OG
- Friday 27.01. 09:45 - 11:15 Beratungseinheit Sensengasse 3a 2.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Das Seminar versucht Themen aufzuarbeiten, die im Zentrum der gegenwärtigen Fachdiskussion stehen. Dabei sollen die unterschiedlichen wissenschaftlichen und bildungspolitischen Zugänge und die daraus folgenden Aussagen analysiert werden.
Assessment and permitted materials
Seminararbeit und regelmäßige Mitarbeit in der Lehrveranstaltung
Minimum requirements and assessment criteria
Studierende sollen einen Überblick über die wichtigsten aktuellen Diskussionen im Fachgebiet erhalten und in der Lage sein, einen selbst gewählten thematischen Bereich mit Methoden der Diskursanalyse aufzuarbeiten.
Examination topics
Das Seminar wendet sozialwissenschaftliche Verfahren der Diskursanalyse an.
Reading list
Keller, Reiner (2011): Diskursforschung. Eine Einführung für SozialwissenschaftlerInnen. 4. Aufl., Wiesbaden: VS Verlag
Association in the course directory
M3c
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37