210035 SE H, Diss: European Integration in Political Science Theses (2007W)
Research Seminar (for all PhD students and authors of MA theses in the field of European integration)
Continuous assessment of course work
Labels
Forschungsseminar (für alle DiplomandInnen und DissertantInnen, die zur EU arbeiten)
Beginn/Vorbesprechung: 10. 10. 2007. Die Teilnahme am ersten Termin und die regelmäßige Teilnahme an der LV sind ausnahmslos erforderlich.
Erreichbarkeit: gerda.falkner@univie.ac.at
Beginn/Vorbesprechung: 10. 10. 2007. Die Teilnahme am ersten Termin und die regelmäßige Teilnahme an der LV sind ausnahmslos erforderlich.
Erreichbarkeit: gerda.falkner@univie.ac.at
Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Wednesday
10.10.
09:30 - 11:00
Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Wednesday
17.10.
09:30 - 11:00
Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Wednesday
24.10.
09:30 - 11:00
Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Wednesday
31.10.
09:30 - 11:00
Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Wednesday
07.11.
09:30 - 11:00
Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Wednesday
14.11.
09:30 - 11:00
Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Wednesday
21.11.
09:30 - 11:00
Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Wednesday
28.11.
09:30 - 11:00
Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Wednesday
05.12.
09:30 - 11:00
Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Wednesday
12.12.
09:30 - 11:00
Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Wednesday
09.01.
09:30 - 11:00
Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Wednesday
16.01.
09:30 - 11:00
Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Wednesday
23.01.
09:30 - 11:00
Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Wednesday
30.01.
09:30 - 11:00
Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Beurteilungsmaßstäbe der Lehrveranstaltung:
Regelmäßige Teilnahme, Mitarbeit, Referat(e) und schriftliches Feedback für KollegInnen, evt. Literaturzusammenfassungen.
Regelmäßige Teilnahme, Mitarbeit, Referat(e) und schriftliches Feedback für KollegInnen, evt. Literaturzusammenfassungen.
Reading list
Einführende Literatur:
http://eiop.or.at/
'European Integration online Papers' (EIoP) are a free, but fully reviewed, interdisciplinary E-journal on European integration issues.http://eiop.or.at/erpa/
The European Research Papers Archive (ERPA) is a common access point for currently nine high-quality online working paper series in the field of European integration research (including, for example, the one of the European University Institute). Hundreds of articles can be searched and read full text, for free.Archive of European Integration (Pittsburgh, US):
AEI is an open access archive for E-prints of all sorts in the field of European integration (not reviewed, since 2003), easily accessible via http://eiop.or.at/
http://eiop.or.at/
'European Integration online Papers' (EIoP) are a free, but fully reviewed, interdisciplinary E-journal on European integration issues.http://eiop.or.at/erpa/
The European Research Papers Archive (ERPA) is a common access point for currently nine high-quality online working paper series in the field of European integration research (including, for example, the one of the European University Institute). Hundreds of articles can be searched and read full text, for free.Archive of European Integration (Pittsburgh, US):
AEI is an open access archive for E-prints of all sorts in the field of European integration (not reviewed, since 2003), easily accessible via http://eiop.or.at/
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38
Dieses Seminar richtet sich ausschließlich (!) an DiplomandInnen und DissertantInnen, die ihre einschlägigen Projekte präsentieren und mit der Gruppe diskutieren können. Damit soll der wissenschaftliche Austausch im Bereich europäische Integration auch über die einzelnen Privatissima hinaus angeregt werden. Zusätzlich wird aktuelle Literatur präsentiert und diskutiert werden.