220021 UE GESKO B: AT PR Work Technique Public Relations (2019S)
Continuous assessment of course work
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Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 18.02.2019 09:00 to We 20.02.2019 18:00
- Deregistration possible until Su 31.03.2019 23:59
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
Gilt auch für AT-PR
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Friday
22.03.
08:00 - 11:00
Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Friday
05.04.
08:00 - 11:00
Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Friday
03.05.
08:00 - 11:00
Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Friday
17.05.
08:00 - 11:00
Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Friday
31.05.
08:00 - 11:00
Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Friday
14.06.
08:00 - 11:00
Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Friday
28.06.
08:00 - 11:00
Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
+ regelmäßige Anwesenheit
+ Interesse und Mitarbeit
+ Teamwork
+ Erstellung einer Arbeitsmappe im Laufe des Semesters
+ Interesse und Mitarbeit
+ Teamwork
+ Erstellung einer Arbeitsmappe im Laufe des Semesters
Group 2
Gilt auch für AT-PR
max. 35 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Wednesday
13.03.
09:45 - 12:45
Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Wednesday
27.03.
09:45 - 12:45
Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday
10.04.
09:45 - 12:45
Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Wednesday
29.05.
09:45 - 12:45
Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday
12.06.
09:45 - 12:45
Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Wednesday
26.06.
09:45 - 12:45
Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
Aims, contents and method of the course
In dieser LV sollen vor allem 'Basics' der Öffentlichkeitsarbeit insbesondere der Medienarbeit (Aufbau und Pflege eines Verteilers, Verfassen von Presseaussendungen, Medienbeobachtung, Evaluation,...) vermittelt werden. Theoretische Anfoderungen an den PR Beruf - und was ist in der Praxis noch notwendig? Was kann Öffentlichkeitsarbeit für Theater (kulturelle Einrichtungen oder Künstler) leisten? Abgrenzung zwischen Werbung, Marketing und Öffentlichkeitsarbeit.
Methode der LV: Vortrag, Gruppenarbeiten, Diskussion, Exkursion
Methode der LV: Vortrag, Gruppenarbeiten, Diskussion, Exkursion
Assessment and permitted materials
Anwesenheit und Mitarbeit in den LV-Einheiten, schriftliche Übungsaufgaben während des Semesters.
Minimum requirements and assessment criteria
Die Studierenden bekommen einen Einblick über die spezifische Arbeit von Öffentlichkeitsarbeit 'hinter den Kulissen' (Theater- & Veranstaltungsbereich). Medientraining (gezielte Medienbeobachtung, Analyse des eigenen Mediennutzungsverhaltens;) sowie Einblick in den Journalistenalltag machen die Bedeutung von Medienarbeit nachvollziehbar.
Group 3
Gilt auch für AT-PR
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Thursday
14.03.
09:45 - 12:45
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday
28.03.
09:45 - 12:45
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday
11.04.
09:45 - 12:45
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday
09.05.
09:45 - 12:45
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday
23.05.
09:45 - 12:45
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday
13.06.
09:45 - 12:45
Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Aims, contents and method of the course
basic know how of PR; diffenrentiation between PR/advertising/marketing/journalism; knowledge and practice of different PR instruments, eg media relations, dialogue measures, social media, special forms of PR, job profiles ...
Assessment and permitted materials
personal presence, active participation, oral presentation, written seminar paper
Minimum requirements and assessment criteria
personal presence, wrtitten home work written seminar paper (single od group work)
Group 4
Gilt auch für AT-PR
max. 35 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Thursday
14.03.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday
21.03.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday
28.03.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday
04.04.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday
11.04.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday
02.05.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday
09.05.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday
16.05.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday
23.05.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday
06.06.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday
13.06.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday
27.06.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
Aims, contents and method of the course
basic know how of PR; diffenrentiation between PR/advertising/marketing/journalism; knowledge and practice of different PR instruments, eg media relations, dialogue measures, social media, special forms of PR, job profiles ...
Assessment and permitted materials
personal presence, active participation, oral presentation, written seminar paper
Minimum requirements and assessment criteria
personal presence, wrtitten home work written seminar paper (single od group work)
Group 5
Gilt auch für AT-PR
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Thursday
14.03.
17:45 - 19:15
Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Thursday
21.03.
17:45 - 19:15
Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Thursday
28.03.
17:45 - 19:15
Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Thursday
04.04.
17:45 - 19:15
Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Thursday
11.04.
17:45 - 19:15
Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Thursday
02.05.
17:45 - 19:15
Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Thursday
09.05.
17:45 - 19:15
Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Thursday
16.05.
17:45 - 19:15
Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Thursday
23.05.
17:45 - 19:15
Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Thursday
06.06.
17:45 - 19:15
Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Thursday
13.06.
17:45 - 19:15
Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Thursday
27.06.
17:45 - 19:15
Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Aims, contents and method of the course
basic know how of PR; diffenrentiation between PR/advertising/marketing/journalism; knowledge and practice of different PR instruments, eg media relations, dialogue measures, social media, special forms of PR, job profiles ...
Assessment and permitted materials
personal presence, active participation, oral presentation, written seminar paper
Minimum requirements and assessment criteria
personal presence, wrtitten home work written seminar paper (single od group work)
Information
Examination topics
Understanding of PR as seperate discipline in the context of other communivcation disciplines as journalism, advertising, marketing; knewledge of tasks, functions and fields of action; market oriented vs societal oriented PR approach
Reading list
Kunczik, Michael: Public Relations, Böhlau, 2010 / Ansger Zerfaß, Manfred Piwinger (Hrsg.), Handbuch Unternehmenskommunikation..., Springer Gabler, Wiesbaden 2. Auflage 2014. Further recommendations of the Public Relations Association Austria www.prva.at
Association in the course directory
Last modified: We 20.10.2021 00:22
Genau dafür gibt es Öffentlichkeitsarbeit.
Um Aufmerksamkeit zu erzeugen, den Namen eines Unternehmens und das Produkt oder die Dienstleistung bekannt zu machen. Denn ein Spitzenprodukt ist meist noch keine Garantie dafür, dass sich die Nachricht darüber auch ohne gute PR in der Öffentlichkeit verbreitet.
Warum lohnt es sich für Selbstständige und Kleinunternehmer Öffentlichkeitsarbeit zu betreiben? Das schauen wir uns in meiner LV ganz genau an: angefangen vom Verhältnis zu JournalistInnen, Dialoggruppen und BloggerInnen über Pressearbeit bis hin zum PR-Konzept.