Universität Wien FIND

Due to the COVID-19 pandemic, changes to courses and exams may be necessary at short notice. Inform yourself about the current status on u:find and check your e-mails regularly.

Please read the information on https://studieren.univie.ac.at/en/info.

Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

220048 VO VERTHE: VO STRAKO Strategic Communication - Current Approaches in Advertising, PR and Market Comm. (2018W)

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

Language: German

Examination dates

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Wednesday 10.10. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 17.10. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 24.10. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 31.10. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 07.11. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 14.11. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 21.11. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 28.11. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 05.12. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 12.12. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 09.01. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 16.01. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 23.01. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 30.01. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1, Währinger Straße 29 1.UG

Information

Aims, contents and method of the course

Die Vorlesung bietet eine spannende Einführung in strategische Kommunikationsforschung. Gemeinsam diskutieren wir interessante Beispiele aus der Kommunikationspraxis und lernen die wichtigsten Grundlagen der strategischen Kommunikationsforschung sowohl in der Politik als auch mit Blick auf Unternehmen kennen. Behandelt werden Themen wie Psychologische Grundlagen, Corporate Social Responsibility Kommunikation, Krisenkommunikation oder ethische und moralische Aspekte der strategischen Kommunikation. Am Ende der Vorlesung steht eine schriftliche MC-Prüfung.

Assessment and permitted materials

schriftliche MC Prüfung

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

wird in der ersten Einheit bekannt gegeben

Reading list

wird in der ersten Einheit bekannt gegeben

Association in the course directory

Last modified: We 03.11.2021 00:22