Universität Wien FIND

Return to Vienna for the summer semester of 2022. We are planning to hold courses mainly on site to enable the personal exchange between you, your teachers and fellow students. We have labelled digital and mixed courses in u:find accordingly.

Due to COVID-19, there might be changes at short notice (e.g. individual classes in a digital format). Obtain information about the current status on u:find and check your e-mails regularly.

Please read the information on https://studieren.univie.ac.at/en/info.

220055 VO VO-MMF - Lecture on Market and Opinion Research (2011W)

Mo 12:30 - 14 Uhr, GfK Austria GmbH, Ungarg 37, 1030 Wien, Beginn: 10.10.2011
http:// www.gfk.at

Details

max. 500 participants
Language: German

Examination dates

Lecturers

Classes

Currently no class schedule is known.

Information

Aims, contents and method of the course

Ursprünge von Markt- und Meinungsforschung
Einsatzgebiete/Entwicklungen der MMF
Anforderungen an Fachkenntnisse
Marktspezifische Kenntnisse
Medienforschung in Österreich
Die österreichische Marktforschungsbranche
Politische Markt- und Meinungsforschung
Qualitative und quantitative Möglichkeiten einzelner Verfahren: Vor- und Nachteile
Schritte im Marktforschungsprozess (von Problemdefinition bis Präsentation)

Assessment and permitted materials

schriftliche Prüfung

Minimum requirements and assessment criteria

Einführung in die Gebiete der Konsum- und Medienforschung aus der Perspektive der Marktforschungspraxis

Examination topics

Vorlesung/Präsentation mit Einbezug von Spezialisten in einzelnen Fachbereichen;
Vorlesungsunterlagen werden auf der Website www.gfk.at Downloads zurverfügung gestellt

Reading list

P.Hague: Market Research in Practice, Kogan Page, London 2004
U.Kamenz: Marktforschung. Einführung mit Fallbeispielen, Aufgaben und Lösungen. Stuttgart 1997
M.Hüttner: Grundzüge der Marktforschung. Walter de Gruyter, Berlin 1989
S.Crouch/M.Housden: Marketing Research for Managers. Oxford 1996
Ch.Kuhlmann: Grundlagen des Marketing. Verlag Vahlen, München 2004
R.Schnell u.a.: Methoden der empirischen Sozialforschung, Odenburg 2005
A.Blankenship/G.E.Breen: State of the Art Marketing Research. AMA 1996

Association in the course directory

Last modified: Mo 07.09.2020 15:39