240066 SE VM2 / VM6 - Degrowth, Circular Economy, Buen Vivir (2019W)
from "using less resources" to "living well in Pacha Mama"
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 20.09.2019 09:00 to We 02.10.2019 08:00
- Deregistration possible until Th 31.10.2019 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 07.10. 15:00 - 17:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Monday 14.10. 15:00 - 17:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Monday 21.10. 15:00 - 17:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Monday 28.10. 15:00 - 17:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Monday 04.11. 15:00 - 17:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Monday 11.11. 15:00 - 17:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Monday 18.11. 15:00 - 17:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Monday 25.11. 15:00 - 17:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Monday 02.12. 15:00 - 17:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Monday 09.12. 15:00 - 17:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Monday 16.12. 15:00 - 17:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Monday 13.01. 15:00 - 17:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Monday 20.01. 15:00 - 17:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Monday 27.01. 15:00 - 17:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Anwesenheit in den LV-Einheiten, Beteiligung an Diskussionen und mündlichen Aufgabenstellungen;
Mitarbeit in einer Kleingruppe, die gemeinsam die Gestaltung einer LV-Einheit vorbereitet und durchführt.
Eigenständige Recherche der Studierenden, für die gestaltete Einheit und insbesondere für die Abschlussarbeit.
Seminararbeit (min. 40.000 Zeichen).
Mitarbeit in einer Kleingruppe, die gemeinsam die Gestaltung einer LV-Einheit vorbereitet und durchführt.
Eigenständige Recherche der Studierenden, für die gestaltete Einheit und insbesondere für die Abschlussarbeit.
Seminararbeit (min. 40.000 Zeichen).
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Inhalt der Seminararbeit von den Studierenden frei wählbar im Rahmen des Themas der LV.
Reading list
wird von den Studierenden selbstständig recherchiert, ggf mit Unterstützung der LV-Leiterin.
indikativ:
Braungart, Michael / McDonough, William (2015):
Cradle to Cradle. Einfach intelligent produzieren. München/Berlin/Zürich: Piper.Holmgren, David (2011):
Permaculture: Principles & Pathways Beyond Sustainability. East Meon: Permanent Publications.Hopkins, Rob (2008):
The Transition Handbook: From Oil Dependency to Local Resilience. Cambridge: Green Books.David Abram (2010):
Becoming Animal: An Earthly Cosmology. New York: Vintage Books.Acosta, Alberto (2015): Buen vivir: Vom Recht auf ein gutes Leben. München: oekom.
indikativ:
Braungart, Michael / McDonough, William (2015):
Cradle to Cradle. Einfach intelligent produzieren. München/Berlin/Zürich: Piper.Holmgren, David (2011):
Permaculture: Principles & Pathways Beyond Sustainability. East Meon: Permanent Publications.Hopkins, Rob (2008):
The Transition Handbook: From Oil Dependency to Local Resilience. Cambridge: Green Books.David Abram (2010):
Becoming Animal: An Earthly Cosmology. New York: Vintage Books.Acosta, Alberto (2015): Buen vivir: Vom Recht auf ein gutes Leben. München: oekom.
Association in the course directory
VM2; VM6
Last modified: Mo 07.09.2020 15:21
Die Studierenden sind also eingeladen, für sich einen Bogen zu spannen von theoretischen Ansätzen (und ideologischen Hintergründen) über Umsetzungsvorschläge auf gesellschaftlicher Ebene bis hin zu ihrer persönlichen Lebenspraxis und ihren eigenen Werthaltungen.