250068 SE Seminar on planning teaching units (2012W)
Continuous assessment of course work
Labels
ACHTUNG! FÜR DIESE LEHRVERANSTALTUNG IST EINE VORANMELDUNG ERFORDERLICH! Wenn Sie an dieser Lehrveranstaltung teilnehmen möchten, schreiben Sie unbedingt eine email an den Lehrveranstaltungsleiter (andreas.ulovec@univie.ac.at) bis spätestens 30. September 2012. Ohne Voranmeldung können Sie nicht an der Lehrveranstaltung teilnehmen, da nur eine begrenzte Anzahl Studierender aufgenommen werden kann. Nach Erreichen dieser Zahl ist eine Voranmeldung nur mehr auf Warteliste möglich. Falls bei der Vorbesprechung jemand mit Voranmeldung nicht erscheint, wird dieseR Studierende von der Liste der TeilnehmerInnen gestrichen und die dadurch freiwerdenden Plätze der Reihe nach aus der Warteliste ergänzt. Kommen Sie bitte also unbedingt pünktlich zur Vorbesprechung (Dienstag 02.10.2012, 08:15 Uhr, Seminarraum D 1.03)!
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Tuesday
02.10.
08:15 - 09:45
Seminarraum
Tuesday
09.10.
08:15 - 09:45
Seminarraum
Tuesday
16.10.
08:15 - 09:45
Seminarraum
Tuesday
23.10.
08:15 - 09:45
Seminarraum
Tuesday
30.10.
08:15 - 09:45
Seminarraum
Tuesday
06.11.
08:15 - 09:45
Seminarraum
Tuesday
13.11.
08:15 - 09:45
Seminarraum
Tuesday
20.11.
08:15 - 09:45
Seminarraum
Tuesday
27.11.
08:15 - 09:45
Seminarraum
Tuesday
04.12.
08:15 - 09:45
Seminarraum
Tuesday
11.12.
08:15 - 09:45
Seminarraum
Tuesday
18.12.
08:15 - 09:45
Seminarraum
Tuesday
08.01.
08:15 - 09:45
Seminarraum
Tuesday
15.01.
08:15 - 09:45
Seminarraum
Tuesday
22.01.
08:15 - 09:45
Seminarraum
Tuesday
29.01.
08:15 - 09:45
Seminarraum
Information
Aims, contents and method of the course
In this course several teaching methods are going to be tried out. Three to four topics are going to be provided (or chosen by the students), each topic should be taught using several teaching methods (e.g. exposition, group work, peer teaching, ...). The presenting student is going to have the role of the teacher, while the other students are the "school class". This is followed by a discussion about the teaching unit and the chosen teaching method.
Assessment and permitted materials
Presentation, presence, active involvement in discussions, written lecture preparations.
Minimum requirements and assessment criteria
Learning and trying several teaching methods, aquiring competences to choose suitable teaching methods to given topics.
Examination topics
Presentations of students, discussion.
Reading list
Ulovec, A. et al.(2007): Motivating and Exciting Methods in Mathematics and Science (online abrufbar unter http://www.motivatememathsscience.eu/results/Glossary.pdf)
Association in the course directory
LAD
Last modified: Mo 07.09.2020 15:40