267123 SE Introduction to Physics Education (2017W)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.09.2017 08:00 to Mo 25.09.2017 23:00
- Deregistration possible until Tu 10.10.2017 23:00
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
max. 25 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes
Vorbesprechung: 03.10.17 um 14:15 Uhr, SR AECC.
Di, 14:15-15:45 Uhr, SR AECCS.Beginn: 03.10.17
Reading list
Wiesner, H. et al. (2011). Physikdidaktik Kompakt. Hallbergmoos: Aulis.
Schecker, H. et al. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Springer.
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2001). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag
Schecker, H. et al. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Springer.
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2001). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag
Group 2
max. 25 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes
Vorbesprechung: 02.10.17 um 14:15 Uhr, SR des AECCs
Mo 14:00 - 15:30 Uhr, SR des AECCsBeginn: 02.10.17
Reading list
Wiesner, H. et al. (2011). Physikdidaktik Kompakt. Hallbergmoos: Aulis.
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2001). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2001). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag
Information
Aims, contents and method of the course
Studierende erwerben erste physikdidaktische Kompetenzen insbesondere im Bereich von Zielsetzungen des Physikunterrichts, Schülervorstellungen und Interesse.
Assessment and permitted materials
Aktive Mitarbeit, Schriftliche Ausarbeitungen von im SE gestellten Aufgaben, Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
60% der erreichbaren Punkte.
Examination topics
s.o.
Association in the course directory
UF PHYS 12, LA-Ph131a und b Fachdidaktische Vertiefung der Physik, Teil 1, Pflichtlehrveranstaltung für den ersten Studienabschnitt; LA-Ph71 fW
Last modified: Mo 07.09.2020 15:41