267123 SE Introduction to Physics Education (2021S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 01.02.2021 08:00 to Mo 22.02.2021 07:00
- Deregistration possible until Fr 26.03.2021 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Tuesday
09.03.
14:00 - 15:30
Digital
Tuesday
16.03.
14:00 - 15:30
Digital
Tuesday
23.03.
14:00 - 15:30
Digital
Tuesday
13.04.
14:00 - 15:30
Digital
Tuesday
20.04.
14:00 - 15:30
Digital
Tuesday
27.04.
14:00 - 15:30
Digital
Tuesday
04.05.
14:00 - 15:30
Digital
Tuesday
11.05.
14:00 - 15:30
Digital
Tuesday
18.05.
14:00 - 15:30
Digital
Tuesday
01.06.
14:00 - 15:30
Digital
Tuesday
08.06.
14:00 - 15:30
Digital
Tuesday
15.06.
14:00 - 15:30
Digital
Tuesday
22.06.
14:00 - 15:30
Digital
Information
Aims, contents and method of the course
Studierende erwerben erste physikdidaktische Kompetenzen insbesondere im Bereich von Zielsetzungen des Physikunterrichts, Schülervorstellungen und Interesse.
Assessment and permitted materials
Aktive Mitarbeit, Schriftliche Ausarbeitungen von im SE gestellten Aufgaben, Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
60% der erreichbaren Punkte.
Examination topics
s.o.
Reading list
Wiesner, H. et al. (2011). Physikdidaktik Kompakt. Hallbergmoos: Aulis.
Schecker, H.; Wilhelm, Th.; Hopf, M. & Duit, R. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Heidelberg: Springer Spektrum
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2001). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag
Schecker, H.; Wilhelm, Th.; Hopf, M. & Duit, R. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Heidelberg: Springer Spektrum
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2001). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag
Association in the course directory
UF PHYS 12
Last modified: We 15.03.2023 00:23