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350125 UE Check games: Didactic Concepts (2019W)

(= LÜV sportspielorientierter BWH Volleyball)

2.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 35 - Sportwissenschaft
Continuous assessment of course work

Moodle; Fr 24.01. 10:00-11:30 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG

Registration/Deregistration

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Beginn dieser Einheit ist Freitag, 18.10.2019

Friday 18.10. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
Friday 25.10. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
Friday 08.11. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
Friday 15.11. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
Friday 22.11. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
Friday 29.11. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
Friday 06.12. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
Friday 13.12. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
Friday 10.01. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
Friday 17.01. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
Friday 31.01. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG

Information

Aims, contents and method of the course

Games, leading to Volleyball
Technical Elements
Indivdua-l and gruuptactics
Beachvolleyball
Volleyball in school

Assessment and permitted materials

Pratical an theoretical examination, Rfelexionprotocoll, Collection of Exercises

Minimum requirements and assessment criteria

How to teach volleybllspecific abilities. progressing of basic individual technics and tactics
Develop demonstrationabilties in central areas
Basic regulations and how to use them in school

Examination topics

Theoretical input to practice
Differnt ways and systems how to teach volleyball
Planing sections of trainingsessions (warm up)
Individual- and grouprefelctions

Reading list

Literatur

Adolph, H. & Hönl, M. (1998). Integrative Sportspielvermittlung (4. Aufl.). Kassel: Universität-Gesamthochschule.

Bremer, D., Pfister, J. & Weinberg, P. (Hrsg). (1981). Gemeinsame Strukturen großer Sportspiele. Wuppertal: Putty.

Bunker, D. & Thorpe, R. (1982). A model for the teaching of games in secondary schools.Bulletin of Physical Education, 18 (1), 5-8.

Dietrich, K. (1984). Vermitteln Spielreihen Spielfähigkeit? Sportpädagogik, 8 (1), 19-21.

Griffin, L., & Butler, J. (Ed.). (2005). Teaching Games for Understanding. Champaign: Human Kinetics.

Griffin, L.A., Mitchell, S.A., & Oslin, J.L. (1997). Teaching Sport Concepts and Skills. A Tactical Games Approach. Champaign: Human Kinetics.

Groth, K. & Kuhlmann, D. (1989). Integrative Sportspielvermittlung in Theorie und Praxis. Sportunterricht, 38 (10), 386-393.

Hagedorn, G. (2000). Sportspiele. Training und Wettkampf. Reinbek bei Hamburg: Rowohlt.

Hirtz, P. (1985). Koordinative Fähigkeiten im Schulsport. Berlin: Sportverlag.

Hohmann, A. & Brack, R. (1983). Theoretische Aspekte der Leistungsdiagnostik im Sportspiel. Leistungssport, 13 (2), 5-10.

Hohmann, A., Lames, M. & Letzelter, M. (2002). Einführung in die Trainingswissenschaft. Wiebelsheim: Limpert.

Kolb, M. (Hrsg.). (2007). Fit am Ball (Ringbuchordner). Wien, Purkersdorf: Hollinek.

König, S. (1997). Zur Vermittlung von Spielfähigkeit in der Schule. Sportunterricht, 46 (11), 476-486.

Loibl, J. (1991). Erfahrungsorientiertes Lehren und Lernen im Sportspiel. In S. Redl, R. Sobotka & A. Russ (Hrsg.), Sport an der Wende (S. 191-199). Wien: Österreichischer Bundesverlag.

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Last modified: Mo 14.10.2019 11:29