350183 UE Inclusive Teaching in the Subject of Physical Education (2020W)
(= Behinderung und Integration im Schulsport)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 14.09.2020 09:00 to Mo 28.09.2020 12:00
- Deregistration possible until Fr 30.10.2020 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Erste Einheit (9.10) findet als digitale synchrone Lehrveranstaltung online statt.
Die Einheit am 06.11.2020 findet digital statt!
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
attendance and active participation
practice units in the gym
The course has an inherent examination character
practice units in the gym
The course has an inherent examination character
Minimum requirements and assessment criteria
theoretical introduction fort he work in an inclusiv school system
the students should know about individualized teaching approaches in heterogeneous groups and make appropriate chioces of content and method
examples for inclusiv sport lessons
individualisation as a core principle for an inclusive physical education
the students should know about individualized teaching approaches in heterogeneous groups and make appropriate chioces of content and method
examples for inclusiv sport lessons
individualisation as a core principle for an inclusive physical education
Examination topics
lectures
working in groups
discussion and reflection rounds
practical work experience in teaching
working in groups
discussion and reflection rounds
practical work experience in teaching
Reading list
Behinderten- und Rehabilitations-Sportverband Bayern e.V. (Hrsg.). (2013). Fit für den Inklusionssport: Arbeitshilfe für Übungsleiter Loseblattsammlung. Verlag Hofmann. 1. AuflageDinold M. & Freundorfer, E. (2007). Kultur der Vielfalt in Bewegung und Sport. Behinderung Integration und Inklusion als didaktische Herausforderungen. In K. Kleiner (Hrsg.), Inszenieren - Differenzieren - Reflektieren. Wege sportdidaktischer Kompetenz (S.175 - 186). Purkersdorf: Verlag Brüder Hollinek.Dinold, M. (1998). Bewegung und Sport als Integrationschance. Zur Lage in Österreich. BEHINDERTE in Familie, Schule und Gesellschaft 21 (6), 1-8 (Heftmitte).Eberwein, H. (Hrsg.). (1997). Handbuch der Integrationspädagogik. Kinder mit und ohne Behinderung lernen gemeinsam. Weinheim/Basel: Beltz Verlag. 4. Auflage.Eggert, D. (1994). Integration, Motopädagogik und Sport. motorik 17 (2), 39-45 (Teil 1) und motorik 17 (3), 74-80 (Teil 2).Fediuk, F. (2008) Sport in heterogenen Gruppen: integrative Prozesse in Sportgruppen mit behinderten und benachteiligten Menschen. Aachen: Meyer & MeyerLuetgeharm, R. (2012). Inklusion im Sportunterricht: Anspruch und Möglichkeiten. Kohl Verlag: Der Verlag mit dem Baum. 3.Auflage
Association in the course directory
Last modified: Tu 27.10.2020 10:50
definition integration / inclusion
overlook about different forms of disabilities
criteria for an inclusive approach for physical education
legal regulations
paedagnostic and the effect on lesson-planning
didactic attempts and methods for physical education in an inclusiv setting