Universität Wien FIND

Due to the COVID-19 pandemic, changes to courses and exams may be necessary at short notice. Inform yourself about the current status on u:find and check your e-mails regularly.

Please read the information on https://studieren.univie.ac.at/en/info.

Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

360013 DR Doctoral Seminar (2019S)

Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Friday 24.05. 13:15 - 21:00 Seminarraum 7 Hauptgebäude, Tiefparterre Stiege 9 Hof 5
Saturday 25.05. 08:45 - 13:00 Seminarraum 1 (Kath) Schenkenstraße EG

Information

Aims, contents and method of the course

Diese Lehrveranstaltung richtet sich an Studierende der Religionspädagogik (katholisch, evangelisch, orthodox, muslimisch) in Österreich und hat zum Ziel, den Studierenden inhaltliche und empirische Hilfestellung zu geben. Nach einem grundlegenden Impuls zu religiösem Lernen (Rudolf Englert) erhalten die Studierenden die Gelegenheit, ihre Projekte im religionspädagogischen Diskurs zu positionieren und an ausgewählten Fragestellungen vertiefter zu diskutieren. Genaue Vorbereitungsarbeiten werden vorher bekannt gegeben. Methodisch sind Impulsreferate, Diskussionen und Gruppenarbeiten vorgesehen.

Assessment and permitted materials

Durchgehende Anwesenheit, Vorbereitungsarbeiten und Referate

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list

Englert, Rudolf: Innenansichten des Religionsunterrichts: Fallbeispiele - Analysen - Konsequenzen, Kösel 2014
Englert, Rudolf: Religion gibt zu denken: eine Religionsdidaktik in 19 Lehrstücken, Kösel 2013
weitere Literatur wird zu Beginn des Seminars bekannt gegeben

Association in the course directory

für Doktorats- und PhD- Studien

Last modified: We 15.12.2021 00:28