Universität Wien FIND

Return to Vienna for the summer semester of 2022. We are planning to hold courses mainly on site to enable the personal exchange between you, your teachers and fellow students. We have labelled digital and mixed courses in u:find accordingly.

Due to COVID-19, there might be changes at short notice (e.g. individual classes in a digital format). Obtain information about the current status on u:find and check your e-mails regularly.

Please read the information on https://studieren.univie.ac.at/en/info.

Course Exam

150192 VO VO Second Language Acquisition Pedagogy of Chinese: Introduction (2017W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 15 - Ostasienwissenschaften

Friday 25.05.2018 13:15 - 14:45 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Examiners

Information

Examination topics

Inhalt von Vorlesung und kurze Essay über Themen von ChaF
Relevante Unterlage auf Moodle

Assessment and permitted materials

schriftliche Prüfung (Es ist sehr empfehlenswert an der Vorlesung teilzunehmen, um die Prüfung zu bestehen). Beschreibung der Fachbegriffe, Erkenntnis von Pinyin, chinesisch Grammatik, und Schriftzeichen Struktur. Erklärung der Unterrichtsprinzip für Aussprache, Wortschatz und Grammatik der Chinesisch. Lehrplan / Stundenplan Erstellung. Analysis der Besonderheit der ChaF Didaktik.

Minimum requirements and assessment criteria

Dieser Kurs dient den Studenten als Forum für den Unterricht von Chinesisch als Fremdsprache, um Ideen zu bekommen, wie sich Theorie und Forschung mit der Unterrichtspraxis verbinden lassen. Nach dem Kurs sollen die Studenten mit verschiedenen Aspekten der Fachdidaktik des Chinesisch als Fremdsprache vertraut sein. Ferner sollen die Studenten kritische Denkstrategien entwickeln, um unterschiedliche Unterrichtsmethoden bewerten zu können und um chinesische Sprachprogramme entwickeln zu können, die auf modernen Forschungsergebnissen basieren.

100-89.5%= Sehr Gut/1, 89.4-79.5%= Gut /2, 79.4-69.5%= Befriedigend /3, 69.4-59.5%= Genügend /4, <59.4%= Nicht Genügend

Last modified: Mo 07.09.2020 15:35