030810 KU Comparative Constitutional Law in Global Historical Perspective (2021W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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DIGITAL
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 13.09.2021 00:01 bis So 10.10.2021 23:59
- Abmeldung bis Di 19.10.2021 23:59
Details
max. 40 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 19.10. 09:00 - 11:00 Digital
- Dienstag 09.11. 09:00 - 11:00 Digital
- Dienstag 16.11. 09:00 - 11:00 Digital
- Dienstag 23.11. 09:00 - 11:00 Digital
- Dienstag 30.11. 09:00 - 11:00 Digital
- Dienstag 07.12. 09:00 - 11:00 Digital
- Dienstag 14.12. 09:00 - 11:00 Digital
- Dienstag 11.01. 14:30 - 16:30 Digital
- Dienstag 18.01. 09:00 - 11:00 Digital
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
An oral presentation/opposition, a written exam during the term and a short final reflection paper on the base of the reading sessions.
ERASMUS-Students can write the final paper in English, German, or French.
ERASMUS-Students can write the final paper in English, German, or French.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Interactive debates are at the heart of this course: A regular active participation in the discussions especially on the texts is expected.
Prüfungsstoff
The assessment is based on the average mark of the three examinations. It can be improved by active participation in the discussions.
Literatur
A reader will be available on Moodle
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Fr 12.05.2023 00:12
Based on historical, legal critical, and interdisciplinary literature that invite the students to explore constitutional traditions around the world, the course, in particular, examines constitutional structures and constitutional rights. It challenges to reflect on the intersection between constitution and decolonization, before focusing, at the end of the term, on the bottom-up constitution-making processes within the frame of a reversed classroom.