040024 VO Management I - Marketing (MA) (2023S)
Labels
Die 1. Einheit der LV Management 1 findet digital statt.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
Details
Sprache: Englisch
Prüfungstermine
-
Donnerstag
04.05.2023
08:00 - 09:30
Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock - Donnerstag 29.06.2023 08:00 - 09:30 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Mittwoch 27.09.2023 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 01.03. 09:45 - 11:15 Digital
- Mittwoch 08.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Mittwoch 15.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Mittwoch 22.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Mittwoch 29.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Mittwoch 19.04. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Marketing is a complex business function that requires a balance of analytical and synthetic thinking. This course introduces a series of frameworks and tools that can be used to a) solve general business problems and b) develop specific marketing strategies and programs.The course is oriented around understanding the three Cs (customers, company and competitors), developing a strategy for the chosen product/market(s), and translating this strategy into more specific plans through the elements of the marketing mix, the four Ps (product offering, pricing, promotion and physical distribution). Course materials are provided via Moodle.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Evaluation of performance will be based on a multiple choice exam (one correct answer per question). Please note that you need to register separately for the exam.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
1 ≥ 88%
2 ≥ 75%
3 ≥ 63%
4 ≥ 50%
2 ≥ 75%
3 ≥ 63%
4 ≥ 50%
Prüfungsstoff
• Kotler, Keller, Brady, Goodman, & Hansen (2016), Marketing Management, 3rd European Edition, Pearson Prentice Hall.
• Slides via Moodle
• Videos and readings
• Slides via Moodle
• Videos and readings
Literatur
The course will be administered via the online leaning plattform Moodle; to get access, you need to register via U:SPACE (no "first come, first serve" principle). You will also get a detailed Syllabus on Moodle. Please check this syllabus regularly (it will be constantly updated).For more information, please visit https://marketing.univie.ac.at/studium/master/lvs-im-sommersemester/
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Do 11.05.2023 11:26