040024 VO Management I - Marketing (MA) (2024S)
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GEMISCHT
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
Details
Sprache: Englisch
Prüfungstermine
N
Mittwoch
29.05.2024
16:45 - 18:15
Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Montag
24.06.2024
15:00 - 16:30
Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Montag
23.09.2024
09:45 - 11:15
Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Mittwoch
13.03.
13:15 - 14:45
Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Mittwoch
20.03.
13:15 - 14:45
Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Mittwoch
10.04.
13:15 - 14:45
Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Mittwoch
24.04.
13:15 - 14:45
Digital
N
Mittwoch
08.05.
13:15 - 14:45
Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Mittwoch
22.05.
13:15 - 14:45
Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Marketing is a complex business function that requires a balance of analytical and synthetic thinking. This course introduces a series of frameworks and tools that can be used to a) solve general business problems and b) develop specific marketing strategies and programs.The course is oriented around understanding the three Cs (customers, company and competitors), developing a strategy for the chosen product/market(s), and translating this strategy into more specific plans through the elements of the marketing mix, the four Ps (product offering, pricing, promotion and physical distribution). Course materials are provided via Moodle.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Evaluation of performance will be based on a multiple choice exam (one correct answer per question). Please note that you need to register separately for the exam.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
1 ≥ 88%
2 ≥ 75%
3 ≥ 63%
4 ≥ 50%
2 ≥ 75%
3 ≥ 63%
4 ≥ 50%
Prüfungsstoff
• Kotler, Ph. / Keller, K.L. / Chernev, A. (2022): Marketing Management, 16th Global Edition, Pearson.
• Slides via Moodle
• Videos and readings
• Slides via Moodle
• Videos and readings
Literatur
The course will be administered via the online leaning plattform Moodle; to get access, you need to register via U:SPACE (no "first come, first serve" principle). You will also get a detailed Syllabus on Moodle. Please check this syllabus regularly (it will be constantly updated).For more information, please visit: https://marketing.univie.ac.at/studium/master/lehrveranstaltungen/
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Do 29.02.2024 08:45