Universität Wien

040024 VO Management I - Marketing (MA) (2025S)

2.00 ECTS (1.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

Sprache: Englisch

Prüfungstermine

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Donnerstag 13.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Donnerstag 20.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Donnerstag 27.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Donnerstag 03.04. 13:15 - 14:45 Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Donnerstag 10.04. 13:15 - 14:45 Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Donnerstag 10.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Donnerstag 15.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Marketing is a complex business function that requires a balance of analytical and synthetic thinking. This course introduces a series of frameworks and tools that can be used to a) solve general business problems and b) develop specific marketing strategies and programs.

The course is oriented around understanding the three Cs (customers, company, and competitors), de-veloping a strategy for the chosen product/market(s), and translating this strategy into more specific plans through the elements of the marketing mix, the four Ps (product offering, pricing, promotion, and physical distribution). Course materials are provided via Moodle.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Evaluation of performance will be based on a multiple-choice exam (one correct answer per question). Please note that you need to register separately for the exam.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

1 ≥ 85 %
2 ≥ 75 %
3 ≥ 63 %
4 ≥ 50 %
5 < 50%

Prüfungsstoff

• Kotler, Ph. / Keller, K.L. / Chernev, A. (2022): Marketing Management, 16th Global Edition, Pearson.
• Slides via Moodle
• Videos and readings

Literatur

The course will be administered via the online leaning platform Moodle (https://moodle.univie.ac.at); to get access, you need to register via U:SPACE (no “first come, first serve” principle). You will also get a detailed Syllabus on Moodle. Please check this syllabus regularly (it will be constantly updated).

• Kotler, Ph. / Keller, K.L. / Chernev, A. (2022): Marketing Management, 16th Global Edition, Pearson.
• Slides via Moodle
• Videos and readings

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Fr 11.04.2025 16:25