040029 VO Research Methods in International Business (MA) (2024W)
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
Details
max. 999 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Prüfungstermine
- N Dienstag 10.12.2024 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Dienstag 21.01.2025 08:00 - 09:30 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Mittwoch 26.02.2025 11:30 - 13:00 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 01.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal 10 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Dienstag 08.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal 10 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Dienstag 15.10. 09:45 - 11:15 Digital
- Dienstag 22.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Dienstag 29.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Dienstag 05.11. 09:45 - 11:15 Digital
- Dienstag 12.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Dienstag 19.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- N Dienstag 26.11. 09:45 - 11:15 Digital
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
• Students’ performance in the course is assessed through a comprehensive, final exam consisting of multiple-choice questions (single-choice and true-false questions).
• Students can take the exam for maximum 3 times. Additional registration for any exam taken is mandatory.
• Students can take the exam for maximum 3 times. Additional registration for any exam taken is mandatory.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Grading Scheme:
1 ≥ 88% (44 points)
2 ≥ 75% (38 points)
3 ≥ 63% (32 points)
4 ≥ 50% (25 points)
1 ≥ 88% (44 points)
2 ≥ 75% (38 points)
3 ≥ 63% (32 points)
4 ≥ 50% (25 points)
Prüfungsstoff
textbook & course slides
Literatur
Recommended Textbooks:
Bougie, R., & Sekaran, U. (2020). Research Methods for Business – A Skill Building Approach. NY: John Wiley & Sons.
Cooper, D. & Schindler, S. (2003). Business Research Methods, 8th ed., McGraw-Hill.Additional readings will become available (on Moodle) during the lectures.
Bougie, R., & Sekaran, U. (2020). Research Methods for Business – A Skill Building Approach. NY: John Wiley & Sons.
Cooper, D. & Schindler, S. (2003). Business Research Methods, 8th ed., McGraw-Hill.Additional readings will become available (on Moodle) during the lectures.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mi 20.11.2024 14:05
• Understand what international business research is, how, why and when it is useful
• Acknowledge different research designs and data collection methods
• Design and conduct international business research projects
• Evaluate and interpret international business research designed by outside providers
• Recognize business research challenges in an international contexthttps://international-business.univie.ac.at/studies/master-courses/