040046 VK Experimental Methods in Organizational Design I (2014S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
(formerly known as Strategy and Organizational Design in the Laboratory)
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 17.02.2014 09:00 bis Di 25.02.2014 16:00
- Abmeldung bis Fr 14.03.2014 23:59
Details
max. 50 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 05.03. 08:15 - 09:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Mittwoch 19.03. 08:15 - 09:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Mittwoch 26.03. 08:15 - 09:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Mittwoch 02.04. 08:15 - 09:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Mittwoch 09.04. 08:15 - 09:45 Seminarraum 17 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Mittwoch 30.04. 08:15 - 09:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Mittwoch 14.05. 08:15 - 09:45 Seminarraum 17 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Mittwoch 21.05. 08:15 - 09:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Mittwoch 28.05. 08:15 - 09:45 Seminarraum 17 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
- Mittwoch 04.06. 08:15 - 09:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Mittwoch 11.06. 08:15 - 09:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Mittwoch 18.06. 08:15 - 09:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Mittwoch 25.06. 08:15 - 09:45 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Please see syllabus
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
1. Understanding the experimental method
2. Reading and evaluating experiments
3. Developing a research design for an experiment
4. Getting to know the prominent applications of experiments
5. Learning how experiments are used for the research in strategy and organizational studies
2. Reading and evaluating experiments
3. Developing a research design for an experiment
4. Getting to know the prominent applications of experiments
5. Learning how experiments are used for the research in strategy and organizational studies
Prüfungsstoff
Lectures
In-class experiments (Simple examples)
Discussions
Student Presentations
In-class experiments (Simple examples)
Discussions
Student Presentations
Literatur
TBA
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mi 18.09.2024 00:09
This course covers the various forms of experiments in strategy and organizational research. It provides an overview of the process of creating a research design.
A major aspect is the comparison of the different approaches to laboratory experiments in different fields. First, we discuss the experimental methods on a theoretical and practical level. We use well-known experiments as examples of advantages and limitations of the experimental methods. As the main topic, we will focus on recent experiments in strategy and organizational design. Students will participate by reading and presenting articles about interesting experiments. As the main project, students will determine their own research questions, review the corresponding literature and devise a proposal for a possible experiment.