Universität Wien

040070 UK The Economics of Advertising (BA) (2014W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Advertising, Marketing, Economics

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 60 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

Mittwoch 08.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Mittwoch 15.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Mittwoch 22.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Mittwoch 29.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Mittwoch 05.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Mittwoch 12.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Mittwoch 19.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Mittwoch 26.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Mittwoch 03.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Mittwoch 10.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Mittwoch 17.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Mittwoch 07.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Mittwoch 14.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Dienstag 20.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 7 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Mittwoch 21.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Mittwoch 28.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The course is based on Kyle Bagwell's "The Economic Analysis of Advertising”.

Content:

Views on advertising
Empirical regularities
Basic monopoly model
Advertising and price setting
Advertising and Quality
Advertising and entry
Other topics in marketing

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Final exam (45%) will cover all the main topics of the course; a term paper that reviews a specific area of the economics of advertising to be selected by a student (45%); class participation (10%).

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The aim of this course is to introduce students to the economics of advertising. During the course we will examine several complementary views on why we observe advertising in practice, how firms use advertising in their competition with others, how consumers respond and how government regulates it. The course will predominantly focus on theoretical studies of advertising, but when appropriate, empirical evidence will be discussed too.

Prüfungsstoff

Course will contain weekly lectures with a final exam and a term paper. Students will also present a scientific article in the last two weeks of classes.

Literatur

Kyle Bagwell, "The Economic Analysis of Advertising”, published in Mark Armstrong & Robert Porter (ed.), 2007. "Handbook of Industrial Organization," Handbook of Industrial Organization, Elsevier, edition 1, volume 3, number 1, 00.

can be downloaded here: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1573448X06030287

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:28