040102 KU Applied Topics in Marketing: Innovation und Marketing 2 (MA) (2023W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 11.09.2023 09:00 bis Fr 22.09.2023 12:00
- Anmeldung von Di 26.09.2023 09:00 bis Mi 27.09.2023 12:00
- Abmeldung bis Fr 20.10.2023 23:59
Details
max. 50 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Mittwoch
22.11.
09:45 - 14:45
Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Mittwoch
06.12.
08:00 - 09:30
Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Mittwoch
06.12.
09:45 - 11:15
Hörsaal 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Freitag
15.12.
11:30 - 16:30
Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Mittwoch
10.01.
09:45 - 14:45
Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Mittwoch
17.01.
09:45 - 16:30
Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Mittwoch
24.01.
08:00 - 16:30
Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
The evaluation criteria of the course are as follows:
• Presentation (of initial ideas): 20%
• Final presentation: 40%
• Final report: 30%
• Class participation (Discussion): 10%
• Presentation (of initial ideas): 20%
• Final presentation: 40%
• Final report: 30%
• Class participation (Discussion): 10%
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The final grade is determined as follows:
≥ 90%: 1
≥ 80%: 2
≥ 65%: 3
≥ 50%: 4
< 50%: 5 (fail)
≥ 90%: 1
≥ 80%: 2
≥ 65%: 3
≥ 50%: 4
< 50%: 5 (fail)
Prüfungsstoff
Performance will be assessed based on the group presentation of the initial ideas, final presentation, final report, and class participation (individual).
Literatur
To be announced.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mi 17.01.2024 10:45
The learning objectives of this course are as follows:
• to understand and apply core concepts of new product development and marketing
• to apply basic principles of new product development and new product marketing
• obtain hands-on skills through working on a real-life new product development projectThis course builds on the first course (part A) covers topics that are theoretically grounded in the marketing, innovation, psychology, and management literature. While the aim of the course is to provide students with a deep understanding of new product development and new product marketing process, highlighting the inherent risks and different strategies for overcoming them, the aim of the present course (part B) is to transfer theoretical concepts into practice by having students work on a real new product development project, and thus develop a new product (concept) on their own.