Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
040119 VO ABWL Marketing I (2017W)
Labels
Details
Sprache: Englisch
Prüfungstermine
-
Montag
29.01.2018
20:15 - 22:00
Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock -
Montag
05.03.2018
20:15 - 22:00
Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock - Mittwoch 02.05.2018 18:30 - 20:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Dienstag 26.06.2018 18:30 - 20:00 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 16.10. 19:00 - 21:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 23.10. 19:00 - 21:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 30.10. 19:00 - 21:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 06.11. 19:00 - 21:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 13.11. 19:00 - 21:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 27.11. 19:00 - 21:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 04.12. 19:00 - 21:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 11.12. 19:00 - 21:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 08.01. 19:00 - 21:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 15.01. 19:00 - 21:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 22.01. 19:00 - 21:00 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
The exam consists of 50 multiple choice questions. There are 4-5 answer choices per question of which only one is correct. The exam time is 60 min.
In order to be admitted to the exam, you need to register via U:SPACE.
In order to be admitted to the exam, you need to register via U:SPACE.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Written exam: 100% of course grade
5 ... < 50 %
4 ... ≥ 50 %
3 ... ≥ 62,5 %
2 ... ≥ 75 %
1 ... ≥ 87,5 %
5 ... < 50 %
4 ... ≥ 50 %
3 ... ≥ 62,5 %
2 ... ≥ 75 %
1 ... ≥ 87,5 %
Prüfungsstoff
The exam will be based on the lecture, the assigned chapters in Kotler et al. and the material on the course website.
Literatur
Kotler, P./Keller, K./Brady, M./Goodman, M/Hansen, T. (2016). Marketing Management, 3rd edition, Pearson
ISBN-13: 9781292093239
Additional material such as lecture slides will be provided on the course website (Moodle).
ISBN-13: 9781292093239
Additional material such as lecture slides will be provided on the course website (Moodle).
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:28
After passing this course, you will have gained a solid understanding of the concept of marketing and its role/function in organizations as well as its application in business.
Topics:
Introduction: Marketing Environment, Marketing Research, Consumer Behavior
Strategic Marketing: Market Segmentation, Targeting, Positioning, Strategic Planning and Marketing Strategy
Marketing Mix: Product Decisions and Branding, Marketing of Services, Distribution and Channel Management, Marketing Communication, Pricing Strategies
more information: http://marketing.univie.ac.at/studierende/studenten-bachelor/ws-201718/abwl-marketing-1/