040156 VK IM: International Strategy & Organization: Advanced Topics (E) (2015S)
Advanced Topics
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 16.02.2015 09:00 bis Di 24.02.2015 14:00
- Abmeldung bis Sa 14.03.2015 23:59
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
max. 60 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 17.03. 16:45 - 18:15 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Dienstag 17.03. 18:30 - 20:00 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Mittwoch 18.03. 16:45 - 18:15 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Mittwoch 18.03. 18:30 - 20:00 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Montag 23.03. 08:00 - 09:30 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Montag 23.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Montag 23.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Mittwoch 06.05. 16:45 - 20:00 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Mittwoch 13.05. 16:45 - 20:30 Hörsaal 17 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Montag 29.06. 09:45 - 20:30 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Dienstag 30.06. 08:00 - 09:45 Hörsaal 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Dienstag 30.06. 09:45 - 18:15 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 02.07. 09:45 - 13:00 Hörsaal 17 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This course is concerned with the evolution of the multinational firm and the formation of the network structure of the MNC. The course will consist of lectures, presentations and case analysis. The student is expected to develop skills in evaluating international competitive strategies in multicultural environments, in designing alternative organizational forms for multinational firms, in the use of international licensing, strategic alliances, merger & acquisitions, consortia, franchising and clusters, in identifying appropriate forms of market entry, and in developing network strategies to create competitive advantage of nations, regions and cities.
Prüfungsstoff
Lectures and Case Studies
Gruppe 2
max. 60 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 13.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Donnerstag 19.03. 11:30 - 13:00 Hörsaal 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Donnerstag 26.03. 11:30 - 13:00 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 16.04. 11:30 - 13:00 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 23.04. 11:30 - 13:00 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 30.04. 11:30 - 13:00 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 07.05. 11:30 - 13:00 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 21.05. 11:30 - 13:00 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 28.05. 11:30 - 13:00 Hörsaal 7 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Mittwoch 03.06. 11:30 - 13:00 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 11.06. 11:30 - 13:00 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 18.06. 11:30 - 13:00 Hörsaal 17 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 18.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal 17 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This course is concerned with the evolution of the multinational firm and the formation of the network structure of the MNC. The course will consist of lectures, short case presentations, and a final exam. The student is expected to develop skills in evaluating international competitive strategies in multicultural environments, in designing alternative organizational forms for multinational firms, in the use of international licensing, strategic alliances, merger & acquisitions, consortia, franchising and clusters, in identifying appropriate forms of market entry, and in developing network strategies to create competitive advantage of nations, regions and cities.
Prüfungsstoff
The course will consist of four parts, lectures, short case presentations, public lectures and a final exam. The attendance on the public lectures is obligatory as it will have a wait on the overall grade. Public lectures´ contents and timings are found here: http://im.univie.ac.at/windsperger/im-public-lectures/?no_cache=1
Information
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The objective of this course is to familiarize students with a broad range of theoretical and practical perspectives on the strategy and organization of multinational firms.
Literatur
Deresky, H., 2014. International Management: Managing Across Borders and Cultures, Text and Cases. 8th ed. England: Pearson Education.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:28