Universität Wien

040329 UE Englisch - Wirtschaftskommunikation in der zweiten Fremdsprache III (2023S)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Zusammenfassung

1 Gillings , Moodle
2 Gillings , Moodle

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.

Gruppen

Gruppe 1

Diese Lehrveranstaltung ist strikt für Studierende der SPL 4 kontingentiert.

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Freitag 03.03. 09:45 - 13:15 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Mittwoch 08.03. 09:45 - 13:15 Seminarraum 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
  • Dienstag 14.03. 11:30 - 15:00 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Donnerstag 16.03. 09:00 - 13:00 Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Dienstag 21.03. 09:45 - 14:00 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Freitag 31.03. 09:00 - 13:00 Seminarraum 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock

Gruppe 2

Diese Lehrveranstaltung ist strikt für Studierende der SPL 4 kontingentiert.

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Freitag 03.03. 14:45 - 18:15 Seminarraum 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
  • Mittwoch 08.03. 15:00 - 18:30 Seminarraum 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock
  • Dienstag 14.03. 16:45 - 20:15 Hörsaal 15 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Donnerstag 16.03. 15:00 - 19:00 Seminarraum 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Dienstag 21.03. 15:00 - 19:15 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 31.03. 15:00 - 19:00 Seminarraum 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 3.Stock

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This course aims to give students an introduction to the field of business communication from a primarily linguistic perspective. In particular, it has two main aims: 1) offer an insight into the nuts-and-bolts of the English language and demonstrate how this knowledge can be used to our advantage; and 2) allow students to improve their writing and presentation skills in English. The underlying principle behind this course is that by understanding the small details of how the English language works within context, students should develop a better understanding and appreciation for their own language skills too.

In particular, this course will enable students to:
- Understand how language both reflects and reinforces the world around us;
- Understand how minor linguistic details can have major knock-on effects on how someone or something is perceived;
- Plan and write effective, reader-friendly English texts, using appropriate structuring and cohesive devices
- Give effective, well-structured and audience-friendly presentations in English;
- Understand the basic principles of both rhetoric and argumentation, and apply them in written paragraphs and presentations;
- Critically assess their own and others’ texts

The course combines linguistic theory and research with more skills-based exercises and tutoring. This is NOT a traditional language-learning course.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Students’ grades for the course will be composed of the following elements:
- In-class participation (20%)
- Presentation (40%)
- Written task (40%)

The presentation will take place during the final session.

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Students will be awarded a grade on the basis of their overall percentage score as follows:
- 0-59: Grade 5
- 60-69: Grade 4
- 70-79: Grade 3
- 80-89: Grade 2
- 90-100: Grade 1

Prüfungsstoff

All material provided by the instructor in classes.

Literatur

Recommended reading:
Emmerson, P. (2009). Business Vocabulary Builder. Macmillan Education.
Mautner, G. (2016). Discourse & Management. Palgrave Macmillan.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Di 14.03.2023 11:28