Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
040383 UK Industrial Organization 1 (E) (2010W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 08.09.2010 09:00 bis Mi 22.09.2010 17:00
- Anmeldung von Di 28.09.2010 09:00 bis Mi 29.09.2010 17:00
- Abmeldung bis Do 14.10.2010 23:59
Details
max. 50 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 12.10. 10:30 - 12:00 Hörsaal 6
- Dienstag 12.10. 12:00 - 14:00 Hörsaal 5
- Dienstag 19.10. 10:30 - 12:00 Hörsaal 6
- Dienstag 19.10. 12:00 - 14:00 Hörsaal 5
- Dienstag 09.11. 10:30 - 12:00 Hörsaal 6
- Dienstag 09.11. 12:00 - 14:00 Hörsaal 5
- Dienstag 16.11. 10:30 - 12:00 Hörsaal 6
- Dienstag 16.11. 12:00 - 14:00 Hörsaal 5
- Dienstag 23.11. 10:30 - 12:00 Hörsaal 6
- Dienstag 23.11. 12:00 - 14:00 Hörsaal 5
- Dienstag 30.11. 10:30 - 12:00 Hörsaal 6
- Dienstag 30.11. 12:00 - 14:00 Hörsaal 5
- Dienstag 07.12. 10:30 - 12:00 Hörsaal 6
- Dienstag 07.12. 12:00 - 14:00 Hörsaal 5
- Dienstag 14.12. 10:30 - 12:00 Hörsaal 6
- Dienstag 14.12. 12:00 - 14:00 Hörsaal 5
- Dienstag 11.01. 10:30 - 12:00 Hörsaal 6
- Dienstag 11.01. 12:00 - 14:00 Hörsaal 5
- Dienstag 18.01. 10:30 - 12:00 Hörsaal 6
- Dienstag 18.01. 12:00 - 14:00 Hörsaal 5
- Dienstag 25.01. 10:30 - 12:00 Hörsaal 6
- Dienstag 25.01. 12:00 - 14:00 Hörsaal 5
- Dienstag 01.02. 10:30 - 14:00 Großer Hörsaal 1
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Course description: The course provides a broad introduction to Industrial Organization -- the theory of the behavior of firms in markets, the structure of markets and the interaction of these two. We will analyze the behavior of firms under different industrial structures: competitive, oligopolistic, monopolistic with a strong emphasis on firm behavior in imperfectly competitive markets. We will cover both how the structure of markets constrains firm behavior as well as how firms behave so as to influence the market environment or their standing within markets. Specific topics the course will cover are: basic game theory tools; pricing, quantity-choice, and product differentiation strategies of firms; the range of products a firm produces; the quality of a firm's products; competitive and non-competitive relationships between firms; strategic behavior of firms such as entry deterrence and exclusionary behavior; cartelization; horizontal merger; causes and consequences of vertical integration; product and process innovations and a firm's incentives to engage in research and development.Preliminaries: Microeconomics
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Course textbook:Lynne Pepall, Daniel J. Richards and George Norman: Industrial Organization: Contemporary Theory & Practice, Thomson, South-Western(Paul Belleflamme and Martin Peitz: Industrial Organization: Markets and Strategies, Cambridge University Press.)Additionally, I recommend reading: R. Preston McAfee: Competitive Solutions: The Strategist's Toolkit, Princeton University Press.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:29