Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
040501 VO Foundations of Marketing: Data Analysis for Marketing Decisions (MA) (2024S)
Labels
GEMISCHT
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
Details
Sprache: Englisch
Prüfungstermine
- Montag 10.06.2024 13:15 - 16:30 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
-
Donnerstag
27.06.2024
11:30 - 14:45
Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Hörsaal 17 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock - Dienstag 24.09.2024 09:45 - 13:00 Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 04.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Montag 11.03. 11:30 - 13:00 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 18.03. 11:30 - 13:00 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 08.04. 11:30 - 13:00 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 15.04. 11:30 - 13:00 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 22.04. 11:30 - 13:00 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 29.04. 11:30 - 13:00 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 06.05. 11:30 - 13:00 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 13.05. 11:30 - 13:00 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Dienstag 21.05. 11:30 - 13:00 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Montag 27.05. 11:30 - 13:00 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Montag 03.06. 11:30 - 13:00 Hörsaal 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Students’ performance in the course is assessed through a comprehensive, final exam. The exam typically includes questions of different formats (e.g., true-false questions, single-choice questions, and mini cases with multiple-choice questions).To take the Final Exam, students must register separately for the chosen exam date!
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
In total, a minimum of 50 percent is needed to pass the course. The grading system is as follows: 0 to 49% - grade 5, 50 to 59% - grade 4, 60 to 69% - grade 3, 70 to 79% - grade 2, 80 to 100% - grade 1.Students can take the exam for maximum 4 times. Additional registration for any exam taken is mandatory.
Prüfungsstoff
The final exam covers all topics discussed in the lectures and corresponding book chapters.
Literatur
Required textbook: Diamantopoulos, D., Schlegelmilch, B., & Halkias, G. (2023), Taking the Fear out of Data Analysis: Completely Revised, Significantly Extended and Still Fun, Edward Elgar: London [ISBN: 978 1 80392 985 9].Recommended textbook: Field, A. (2018), Discovering Statistics Using IBM SPSS Statistics (5th edition), Sage Publications: London [ISBN: 9781526445780]. (previous editions are also fine)
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mi 27.03.2024 11:05
- Attendance is not mandatory (yet, highly recommended).
- Students must register to the course to get access to the corresponding Moodle page.
- The course consists of on-site lectures that may be combined with online sessions, if necessary.More information: https://marketing.univie.ac.at/en/teaching/master/