040609 SE IM: International Negotiations (for Bachelor Students) (2013S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Sa 09.02.2013 09:00 bis Fr 22.02.2013 14:00
- Anmeldung von Mi 27.02.2013 09:00 bis Do 28.02.2013 17:00
- Abmeldung bis Do 14.03.2013 23:59
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 18.03. 13:00 - 15:00 Seminarraum 1
- Freitag 24.05. 13:00 - 17:00 Seminarraum 3
- Freitag 24.05. 17:00 - 19:00 Seminarraum 2
- Samstag 25.05. 13:00 - 19:00 Seminarraum 2
- Freitag 31.05. 13:00 - 17:00 Seminarraum 3
- Freitag 31.05. 17:00 - 19:00 Seminarraum 2
- Samstag 01.06. 13:00 - 19:00 Seminarraum 2
Gruppe 2
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Montag 18.03. 09:00 - 11:00 Seminarraum 1
- Freitag 07.06. 13:00 - 18:00 Seminarraum 3
- Samstag 08.06. 11:00 - 17:00 Seminarraum 2
- Freitag 14.06. 12:00 - 18:00 Hörsaal 8
- Samstag 15.06. 11:00 - 17:00 Seminarraum 2
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
The aim of the seminar is to provide a broad overview of important issues in negotiations. The topics covered include among others negotiation strategies and tactics, the role of fairness, emotions, and trust in negotiations as well as negotiation analysis and electronic decision support systems. Furthermore, the seminar will introduce students to writing research texts in preparation for the bachelor and diploma thesis.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Participants will be assessed based on the seminar paper, its presentation, a discussion paper and in-class participation.The seminar paper has to meet scientific standards and is preparing students for writing a diploma thesis. In their seminar paper, the participants should demonstrate a profound knowledge of the assigned topic. Based on a thorough literature review, students not only summarize their findings, but also develop an own perspective on a particular topic.The paper has to be presented in-class. The presentation has to cover (a) a description of the problem and the specific research question, (b) a summary & the highlights of the review of relevant literature, and (c) a discussion of findings & possible future research questions.The course is designed to be highly interactive. Therefore, class attendance is required. To encourage in-class participation, students prepare & present a short discussion paper of an assigned seminar paper submitted by a colleague.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:29