040609 SE IM: International Negotiations (2014S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 17.02.2014 09:00 bis Di 25.02.2014 16:00
- Abmeldung bis Fr 14.03.2014 23:59
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 04.03. 10:00 - 12:00 Seminarraum 13 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 08.05. 12:00 - 18:00 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 09.05. 12:00 - 18:00 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Samstag 10.05. 09:00 - 17:00 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Gruppe 2
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 04.03. 14:00 - 16:00 Seminarraum 13 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Donnerstag 15.05. 12:00 - 18:00 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Freitag 16.05. 12:00 - 18:00 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Samstag 17.05. 09:00 - 17:00 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
The aim of the seminar is to provide a broad overview of important issues in negotiations. The topics covered include among others negotiation strategies and tactics, the role of fairness, emotions, and trust in negotiations as well as negotiation analysis and electronic decision support systems. Furthermore, the seminar will introduce students to writing research texts in preparation for the bachelor and diploma thesis.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Participants will be assessed based on the seminar paper, its presentation, a discussion paper and in-class participation.The seminar paper has to meet scientific standards and is preparing students for writing a diploma thesis. In their seminar paper, the participants should demonstrate a profound knowledge of the assigned topic. Based on a thorough literature review, students not only summarize their findings, but also develop an own perspective on a particular topic.The paper has to be presented in-class. The presentation has to cover (a) a description of the problem and the specific research question, (b) a summary & the highlights of the review of relevant literature, and (c) a discussion of findings & possible future research questions.The course is designed to be highly interactive. Therefore, class attendance is required. To encourage in-class participation, students prepare & present a short discussion paper of an assigned seminar paper submitted by a colleague.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:29