Universität Wien

040621 SE IM: International Market Entry Decision (2014W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Zusammenfassung

1 Windsperger , Moodle
2 Jell-Ojobor , Moodle

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.

Gruppen

Gruppe 1

International Strategy and Organization - International Market Entry Decision

max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Freitag 10.10. 14:30 - 16:00 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Donnerstag 27.11. 09:45 - 18:15 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Freitag 28.11. 09:45 - 20:00 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Samstag 29.11. 09:45 - 13:00 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock

Gruppe 2

International Strategy and Organization - International Market Entry Decision
Die Lehrzeiten folgen!

max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Mittwoch 15.10. 09:45 - 11:45 Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
  • Montag 12.01. 09:45 - 20:00 Studierzone
  • Dienstag 13.01. 09:45 - 16:45 Seminarraum 13 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Dienstag 13.01. 16:45 - 20:00 Seminarraum 13 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

This module is concerned with the market entry decision of the multinational firm. It consists of two parts: (a) Theories of market entry modes of the multinational firm, and (b) empirical applications in different industries. It gives an overview of the theoretical approaches of the market entry modes of the multinational firm. The theoretical foundation and the empirical applications of the following market entry modes are discussed: Direct and indirect export, licensing, strategic alliances (non-equity and equity arrangements), franchising, brownfield investments, greenfield investments and mergers & acquisitions as well as market entry of SMEs and start-ups. This module will consist of seminar presentations.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The goal of this course is to familiarize students with a broad range of theoretical and practical perspectives on international market entry strategies.

Prüfungsstoff

Literatur


Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:29